בית המשפט העליון קבע: אבתיסאם מראענה תוכל להתמודד בבחירות

לאחר שוועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה, שופטי העליון הפכו את ההחלטה ברוב של שמונה נגד אחד, וקבעו שהמתמודדת לכנסת ה-24 מטעם העבודה תוכל להמשיך לרוץ עם המפלגה

זמן צפייה: 00:27

בית המשפט העליון הפך הערב (ראשון) את החלטת ועדת הבחירות המרכזית, וברוב של שמונה שופטים נגד אחד קבע כי אבתיסאם מראענה תוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-24 מטעם מפלגת העבודה.

לפני כשבועיים פסלה ועדת הבחירות המרכזית את מועמדותה של מראענה. ההצבעה התקבלה לאחר ש-16 חברי הוועדה הצביעו בעד פסילתה של המועמדת שניצבת במקום ה-7 ברשימה, 15 הצביעו נגד ושני נציגי ישראל ביתנו נמנעו. כזכור, הבקשות לפסילתה של מרעאנה הוגשו בשל התבטאויותיה בעבר, שעוררו תרעומת דאז וביתר שאת לאחר בחירתה למפלגתה. בין היתר, התבטאה לפני שנים אחדות נגד צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל, והביעה טענות נוספות שנויות במחלוקת כלפי העם היהודי.

אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה

במהלך הדיון שנערך בשבוע שעבר, אמרה מראענה לשופטים כי "באופן כללי שלא משתמע לשתי פנים - אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לגבר יהודי, הבת שלנו מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה". עוד הוסיפה: "אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. אני לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו, זו פנטזיה".

מטעם מפלגת העבודה נמסר בתגובה להחלטת השופטים: "בית המשפט העליון אמר את דברו. המועמדת אבתיסאם מרעאנה מנוחין הביעה חרטה על הדברים שכתבה לפני למעלה מעשור. אנחנו רואים את הפרשה מאחורינו ונערכים לבניית עתיד חדש למדינת ישראל, עתיד של חיבור ושיתוף חלקי החברה הישראלית לטובת כל אזרחית ואזרח".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר: "שוב בית המשפט העליון מוכיח שהוא לא מסוגל לפסול תומכת טרור. כל בר דעת מבין שהנימוקים לפיהם מראענה 'התנצלה' על דבריה שווים כקליפת השום ועל עשירית מדבריה של מראענה נפסלו ד"ר בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, ולהם לא הועילה כל התנצלות. כעת יש הזדמנות נדירה להביא להקמת ממשלה שתערוך רפורמה אמיתית בעולם המשפט".