שר הבריאות הורוביץ: "להכיל מתים? חס וחלילה"

בריאיון למהדורה המרכזית התייחס השר להחלטתו לעזוב את ישיבת קבינט הקורונה לטובת פגישה עם אבו מאזן: "מקדיש את רוב היום במאבק בנגיף". הוא שלל את דבריה של שקד בעבר שצריך להכיל מתים

זמן צפייה: 08:59

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הערב (שני) בריאיון במהדורה המרכזית למגפת הקורונה, להחלטתו לעזוב את ישיבת הקבינט כדי להיפגש עם אבו מאזן ולמאבק המתמחים. הורוביץ התייחס בדבריו להתבטאותה בעבר של שרת הפנים איילת שקד, שאמרה שבמגפה צריך לדעת להכיל מתים ואמר: "להכיל מתים? חס וחלילה. אין דבר כזה".

על ההחלטה להיפגש עם הנשיא הפלסטיני במקום להישאר בישיבת קבינט הקורונה אתמול אמר שר הבריאות: "נתוני התחלואה בירידה ואנחנו במגמה אופטימית זהירה. אני באופן אישי מקדיש את רוב שעות היממה במאבק הקורונה את כל הזמן וכל המאמץ. קבינט הקורונה זה הגוף שמוביל את מדיניות הקורונה והתקיימו עשרות דיונים וזה חלק מהתמודדות עם המחלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משתמשים מדווחים: תקלה עולמית בוואסטאפ, פייסבוק ואינסטגרם

אושר: חובת התקנת חלון ממ"ד עבה יותר בבתים בטווח 7 ק"מ מעזה

איראן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"

ניצן הורוביץ ואבו מאזן ברמאללה
ניצן הורוביץ ואבו מאזן ברמאללה

כשנשאל אם היה מדובר בקודמו יולי אדלשטיין, שהיה עוזב לפגישה חשובה עבורו ביישוב היהודי בחברון, האם לא היה תוקף אותו בחריפות? הורוביץ השיב: "אני לא חושב שזו התייחסות מעניינת לעניין הזו. צריך לדבר לגופם של דברים. בניגוד לממשלה הקודמת שהלכו לסגרים ושלחו המונים לאבטלה ונתוני תמותה, אני חושב שאנחנו הצלחנו".

הורוביץ הבהיר בריאיון כי בשיחה עם אבו מאזן עלתה סוגיית תשלום הפלסטינים למחבלים ואמר לו כי הוא אינו מרוצה: "שנינו העלינו אחד בפני השני סוגיות קשות כולל תשלום הרשות הפלסטינית למחבלים".

על האפיק המדיני בקואליציה שמורכבת מימין, מרכז ושמאל אמר יו"ר מרצ: "ייתכן שהסכם מדיני איתם לא יהיה. יש בקואליציה הזו חילוקי דעות. זו קואליציה שקמה ואני רואה בה לא מעט הצלחה. בנושא הזה אין בינינו הסכמה. יש הרבה דברים שכן אפשר לעשות. נושאים כמו שיתוף פעולה אזרחי, שת"פ כלכלי, ההתמודדות של הפלסטינים עם הקורונה. זה אינטרס משותף. נכון לדבר איתם. אני באתי אליו כדי להגיד שני דברים: שצריך שיתוף פעולה טוב יותר ושצריך לשמור בחיים את התקווה לפתרון שתי מדינות. יש בינינו הרבה מחלוקות והשאלה מה אתה עושה איתם".

הורוביץ התייחס בריאיון לסקר חדשות 13 שבו הציבור העניק לו את הציון 4.7 בלבד מתוך 10 על תפקודו: "אני לא עובד לפי ציונים. אני עובד לפי מה שנראה לי נכון בעצת אנשי המקצוע ולפי שיקול דעת. רואים את ההצלחה. 50 אחוז בעד ו-50 אחוז נגד. אנחנו נוקטים בהרבה צעדים כולל תו ירוק וכולל תו סגול. אנחנו לא מנסים לבלבל את הציבור בצבעים. תו ירוק אומר שמי שנושא אותו הוא בעל חיסון בתוקף".

על מאבק המתמחים אמר שר הבריאות: "אני הבאתי את המתווה לקיצור התורנויות. אנחנו רוצים שזה יתחיל בפריפריה ונתקדם הדרגתית. אני תומך במאבק שלהם. זה מהלך היסטורי".