מיכאלי עוקצת את לפיד: "חוק המטרו לא הובא להצבעה בגלל יש עתיד"

בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13, שרת התחבורה מתחה ביקורת על ראש הממשלה וגם על ראש האופוזיציה נתניהו, שבגללם החוק מעוכב: "אפשר להעביר את החוק". על פינוי התחנה המרכזית: "גילינו שייקח 4 שנים סך הכול לכל ההליך"

זמן צפייה: 08:16

שרת התחבורה מרב מיכאלי מתחה ביקורת היום (שלישי) בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 על ראש הממשלה יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד, שלטענתה תקעו את חוק המטרו שלא אושר לבסוף בכנסת. היא האשימה גם את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

"צריך לקרוא לראש הממשלה לפיד ולראש האופוזיציה נתניהו להתעשת. בכל יום אפשר לכנס את הכנסת ולהעביר את חוק המטרו", אמרה בריאיון להילה קורח. "שרת התחבורה לא התעכבה בשום דבר. היא עבדה בצורה מאוד מאומצת. המטרו בתחילת הקדנציה לא היה מוכן. זה חוק גדול ומשמעותי. מה לעשות שכשהוא היה מוכן, הנהלת הקואליציה בראשות יש עתיד לא הביאה אותו להצבעה. הבאתי תמיכה מהרשימה המשותפת. גם בלי הליכוד, אפשר להעביר את החוק".

ראש הממשלה יאיר לפיד
מיכאלי קוראת לו לפעול להעברת חוק המטרו. לפיד | צילום: רויטרס

מיכאלי התייחסה לפינוי התחנה המרכזית בתל אביב והודתה כי התהליך מתעכב. "אני האמנתי וכך סגרתי עם עיריית תל אביב שאפשר להשלים את המהלך תוך שנתיים. תוך כדי גילינו שתוך שנתיים נוכל לעשות חצי ראשון וייקח עוד שנתיים להשלים את המהלך המלא", אמרה מיכאלי.

על הביקורת שספגה בנוגע להליך הבחירות במפלגת העבודה הבהירה שרת התחבורה: "בתקנון הזה יש תמיד אפשרות לוועדת הבחירות ולהנהלת המפלגה לאפשר למועמדים נוספים להיכנס. לא חסמתי אלא להיפך. הייתי צריכה להגיע עד בית המשפט העליון כדי לקיים בחירות במפלגת העבודה. כיו"ר היה לי ברור שיהיו בחירות מקדימות גם לראשות וגם לרשימה".

היא גם מתחה ביקורת על המפלגות שאינן מקיימות פריימריז. "יש מפלגות שאינן דמוקרטיות ושאדם אחד מרכיב את הרשימה. אני לא מדברת איתם על זה. אני אומרת לציבור הישראלי 'ראו נא', אי אפשר לדבר על דמוקרטיה אבל לא אצלי בבית'. צריך לדרוש וגם לקיים", כך מיכאלי.