הרצוג: "הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון לא מוטלת בספק"

ברקע מחאה של עשרות פעילי שמאל שהתעמתו עם כוחות הביטחון, נשיא המדינה הגיע למערת המכפלה להשתתף בהדלקת נר ראשון של חנוכה. "לכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו"

זמן צפייה: 00:12

נשיא המדינה יצחק הרצוג משתתף בשעה זו בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה שבחברון. הרצוג אמר בנאומו כי "גם היום, עם כל המורכבות, הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האמהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

הנשיא קרא "לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה. עלינו לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה".

הרצוג בהדלקת נר ראשון במערת המכפלה בחברון
הנשיא הרצוג בהדלקת נר ראשון במערת המכפלה בחברון

"לא נסכים על הכל אבל תמיד נזכור כי 'בני איש אחד אנחנו'", המשיך הרצוג. "לכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. לצד זאת עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן - עלינו להמשיך ולחלום על שלום, בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות".

Whatsapp Image 2021 11 28 At 1
הרצוג בהדלקת נר ראשון במערת המכפלה בחברון

ביקורו של הנשיא במקום עורר התנגדות רבה בקרב ארגוני השמאל ובראשם "שלום עכשיו". עשרות מפגינים הגיעו לאזור במחאה על השתתפות הנשיא באירוע באירוע ונרשמו מספר עימותים בינם לבין כוחות הביטחון.

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2111281631' autoplay='0' credit='שלום עכשיו' desc='מפגיני שלום עכשיו' poster='' kid='1_ymf5g2q5' duration='16']

מהארגון נמסר כי "בזמן שהנשיא מדליק נר - כוחות הביטחון מונעים מאזרחים שומרי חוק לממש את זכות המחאה. הגענו לחברון כדי להבהיר להרצוג שלא נעמוד מנגד מול ניסיון החנופה השקוף שלו למחנה הימין, ולא נאפשר לו לנרמל את הקיצוניים שבמתנחלים".