דיווחים פלס': צה"ל נערך בכוחות מתוגברים לביקור נתניהו בחברון

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות צבא ומשטרה חסמו רחובות בעיר לקראת הגעת רה"מ לטקס לציון 90 שנים למאורעות תרפ"ט • ריבלין הודיע שלא יקח חלק בטקס בשל עומס לו"ז

זמן צפייה: 01:19

ברקע ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחברון, דיווחו היום (רביעי) הפלסטינים כי צה"ל נערך במקום בכוחות גדולים, וחסם מספר רחובות בעיר כהכנה לביקור. במקביל, בכמה כלי תקשורת פלסטיניים קראו לציבור בעיר להתעמת עם הכוחות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט לא להשתתף בטקס לציון 90 שנים למאורעות תרפ"ט שייערך במערת המכפלה שבחברון, אך ביקר במערת המכפלה מוקדם יותר. במפלגת הליכוד טענו כי ריבלין לא רוצה להשתתף בטקס שצביונו יהיה פוליטי ובאווירת בחירות, בעוד שבסביבתו של הנשיא אמרו שהוא הודיע מראש שלא ישתתף בטקס בשל עומס לו"ז, וכי מפאת גילו לא תכנן לבלות יום שלם בעיר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190904-1347' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צה"ל בחברון' kid='1_hbk9yyyi' duration='24'']

נשיא המדינה ראובן ריבלין חונך את העבודות להתנגשות מערת המכפלה לנכים
נשיא המדינה ראובן ריבלין חונך את העבודות להתנגשות מערת המכפלה לנכים | צילום: חדשות 13

מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה משתתף ביום עיון של מכון ז'בוטינסקי לציון 90 שנה למאורעות בקרית ארבע, ולאחר מכן יבקר במערת המכפלה. זה שנים רבות שהנשיא פוקד את חברון במועדים שונים וגם ללא סיבה מיוחדת, והיום לוחות הזמנים יאפשרו את השתתפותו ביום העיון ואת ביקורו במערה בלבד".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו מתכנן לבקר בחברון – איזו קבלת פנים מחכה לו שם?

האם נתניהו עבר על הנחיות מנדלבליט כשהתערב במשרד התקשורת?

ריבלין: "ערב הבחירות השיח הופך מנוול – אל תאמינו להסתות"

ראובן ריבלין
ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

"חברון איננה מכשול בדרך לשלום, היא מבחן ליכולתנו לחיות יחד, יהודים וערבים, חיים הגונים זה לצד זה", אמר ריבלין בביקור בחברון.

נוסף על כך, חמאס פרסם הודעה לקראת ביקור רה"מ נתניהו במערת המכפלה, לפיה "פעם נוספת שבה בכירי הכיבוש הציוני מטמאים את מערת המכפלה והפעם באמתלת בחירות שמטרתה לרצות את הציבור הקיצוני בישראל. הפיגועים של ההתנגדות הפלסטינית בגדה בשבועות האחרונים מבהירים להנהגה הציונית כי לא נאפשר למתנחלים לחיות בביטחון על אדמה פלסטינית".

חוסיין א-שייח', בכיר הרשות הפלסטינית, כתב בטוויטר: "ביקורו של נתניהו לחברון היא התגרות בוטה המנוגדת לחוק הבין-לאומי שמטרתו לקבע את מדיניות הכיבוש ולרצות את המתנחלים טרם הבחירות".

יו"ר ימינה איילת שקד פנתה לנתניהו לקראת הביקור, וקראה לו לבנות שכונה יהודית בחברון."תפסיק למשוך זמן, זה בידיים שלך". עוד נמסר כי "לפני כתשעה חודשים בזמן כהונתה של שקד כשרת משפטים, הושגה פריצת דרך משפטית שאישרה להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב'שוק', ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. מה שנשאר כדי ליישם את ההחלטה ההיסטורית ולמשוך ימינה – זה האישור של ראש ממשלת ישראל. אנו מצפים מנתניהו להכריז עוד היום על החלטה זו".

כוחות גדולים של צהל ומשטרה בחברון לקראת ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו
כוחות גדולים של צהל ומשטרה בחברון לקראת ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אמר שלודי

בערבי בחירות מקפיד ראש הממשלה לבקר במצבורי בוחרים מעבר לקו הירוק – בינואר האחרון ביקר נתניהו בנתיב האבות, ולפני הבחירות בשנת 2015 הגיע למכינת עלי. הפעם יבקר כאמור בחברון, לאחר שלא ביקר באזור כעשרים שנים.