הסירוב של בר-לב: שר הבט"פ לא מאשר למפכ"ל להיפגש עם ח"כים מהאופוזיציה

פרסום ראשון: למרות שקובי שבתאי נפגש עם חברי הכנסת מירב בן ארי ומנסור עבאס מהקואליציה, כשאיתמר בן גביר ועמיחי שיקלי ביקשו להיפגש איתו - הם סורבו על ידי לשכת השר לביטחון הפנים

זמן צפייה: 01:19

פרסום ראשון: השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסרב לאשר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להיפגש עם חברי כנסת מהימין באופוזיציה, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. לפחות שני חברי כנסת, איתמר בן גביר ועמיחי שיקלי, ביקשו לפגוש את שבתאי לפגישת עבודה, וסורבו על ידי המשרד לביטחון פנים.

במקרה של שיקלי, הוא אף שלח מכתב רשמי ללשכת בר-לב, שסירב לאשר את הפגישה. בן גביר פנה כמה פעמים לגורמים מלשכת המפכ"ל וביקש להיפגש עמו, אולם בלשכת השר לביטחון פנים טוענים כי הם לא מכירים פנייה שכזו. מנגד, המפכ"ל נפגש כבר עם חברת הכנסת מהקואליציה מירב בן ארי (יש עתיד), ועם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב

גורמים בכירים במשטרה טענו כי כל האחריות היא אך ורק על השר: "הוא לא מאפשר להיפגש עם חברה מהאופוזיציה, דבר שידוע בין הלשכות".

מלשכת בר-לב נמסר: "הטענה כאילו השר לביטחון הפנים מפלה בין חברי כנסת ממפלגות שונות אינה נכונה. מפגשים של חברי כנסת עם גורמי משטרה, כיבוי אש ושב"ס, נעשים באמצעות ועדות הכנסת הרלוונטיות ולא על ידי חברי כנסת בודדים. לכן השר מאשר, עקרונית, כל פנייה של ועדת כנסת ושל ראשי ועדות לפגישות, תוך תאום עם כל גורם במשרד הבט"פ. השר לבט"פ אינו מאשר מפגשים של חברי כנסת בודדים שלא במסגרת הנ"ל".

20211215135511 Noam7965
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "השר בר-לב היה ונשאר השר לבטחון פנים הכושל בתולדות מדינת ישראל, ובין השאר מערב שיקולים פוליטיים כנקמה. האיסור שלו על המפכ"ל להיפגש איתי, הוא לא פחות משערורייה. או שהמפכ"ל נפגש עם כל חברי הכנסת, או שהוא לא נפגש בכלל, אי אפשר לא להיפגש עם הימין ועם והשמאל כן. אפנה עוד הערב ליועמ"ש בבקשה שתבהיר לבר לב את הנושא".