הערכה: הנדל והאוזר יתנגדו להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת

משה יעלון כבר הביע את תמיכתו במתווה ממשלת השמאל-מרכז, אך שיחה בנושא עם חברי סיעתו הסתיימה בצעקות – ובחוסר הסכמה • בצל פרשת החוקרים הפרטיים – מצטמצמים הסיכויים להקמת ממשלת אחדות

זמן צפייה: 02:40

בחזרה לפלונטר הפוליטי: בימים האחרונים הצהיר בביטחון יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יוביל ממשלה שתעביר חוק שימנע מנאשם בפלילים להקים ממשלה. אולם, לא כל חברי המפלגה תומכים בשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, ועל פי גורמים יודעי דבר, ח"כ צבי האוזר ויועז הנדל יתנגדו להקמת ממשלת מיעוט.

מוקדם יותר היום (ראשון) נפגשו במטה סיעת תלם משה יעלון, האוזר והנדל. יעלון, הנחשב לסמן הימני בהנהגת כחול לבן כבר הביע את הסכמתו למהלך שמוביל יו"ר כחול לבן, ועובדי המטה שמעו את השיחה בנושא מסתיימת בטונים צורמים עד כדי צעקות – על רקע התנגדותם של האוזר והנדל למתווה.

עוד בחדשות 13:

גנץ למנדלבליט: פתח בחקירה בפרשת החוקרים הפרטיים שהופעלו נגדי

הליכוד למבקר: "בדוק את הדיווחים על איסוף המידע נגד גנץ"

ליברמן: נקבל החלטה על החלפת יו"ר הכנסת רק כשהנשיא יעניק מנדט

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן
חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן | צילום: רויטרס, פייסבוק

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה מאמצים נרחבים להפעיל לחץ על האוזר והנדל, במטרה לפורר את החזית הנרקמת בגוש השמאל-מרכז. זאת לאחר שמסתמן כי גנץ כבר השיג את המלצתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפני הנשיא ריבלין.  "אני שואל את יועז הנדל וצביקה האוזר ואת חילי טרופר ואת אורית פרקש ואחרים", קרא אמש ראש הממשלה. "אתם תיתנו לחרפה הזאת להתרחש?"

במפלגת כחול לבן נטשו את האפשרות לממשלת אחדות - המתווה המרכזי שעליו דובר במערכת הבחירות הקודמת. בכחול לבן התקיימה היום פגישה עם חברי ה"קוקפיט", ומדברים שם על האפשרות להקים ממשלת אחדות, אך הוחלט לנסות להוציא לפועל ממשלה צרה. בצל פרשת המעקב אחר גנץ, נראה כי הסיכויים לממשלת אחדות מצטמצמים. נתניהו מצידו, מצהיר בשיחות פרטיות בימים האחרון כי "אינו פוחד לשבת באופוזיציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, פנה גנץ ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה בפרשת החוקרים הפרטיים שהופעלו נגדו - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. המשטרה והפרקליטות צפויים להיענות לבקשתו של גנץ ולפתוח בבדיקה בתקופה הקרובה - יתכן שעוד השבוע.

גנץ כתב בפנייה למנדלבליט כי קיים חשד לביצוע האזנות סתר פליליות נגדו. "החשד לעבירות שבוצעו לכאורה מקבל משנה חומרה לאור העובדה כי כל מטרת החקירות והעיקוב הבלתי חוקי לכאורה, נועד כדי להשפיע על הבחירות לכנסת", כתב יו"ר כחול לבן.