הנגבי על מינוי בנט לשר הביטחון: "נועד למנוע התפוררות הגוש"

השר מהליכוד הודה כי מינוי יו"ר הימין החדש לתפקיד הבכיר הונע משיקולים פוליטיים, בהם שמירה על בלוק ה-55 של הימין. זנדברג: "גנץ, גם לך יש בלוק, הוא מכיל שמאל וערבים ולא צריך לפחד מזה"

זמן צפייה: 01:26

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי נגבי (הליכוד) התייחס היום (שבת) באירוע שבת תרבות במועצה האזורית דרום השרון למינוי נפתלי בנט (הימין החדש) לתפקיד שר הביטחון, והודה כי מדובר במהלך פוליטי.

"זה צעד פוליטי. כמו כל מינוי לתפקיד בכיר. גם ליברמן מונה בשעתו מתוך אילוץ פוליטי", אמר. "בוודאי שהכישורים הצבאיים והביטחוניים של נפתלי בנט עולים לאין ערוך על אביגדור ליברמן, אבל זו החלטה פוליטית. זה מהלך שנועד למנוע התפוררות של הגוש".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191109-1313' autoplay='0' credit='' desc='תמר זנדברג בשבת תרבות' kid='1_5hpfepgj' duration='48'']

הנגבי הוסיף כי יעמיד את עצמו לראשות הממשלה בתום עידן נתניהו. "מאמין שסיכויי סבירים", אמר.

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) התייחסה גם היא באותו האירוע למינוי בנט: "נתניהו נאחז בבנט ונתן לו לעשות תרגיל על הגב שלו רק כדי להישאר עוד כמה חודשים בשלטון. עכשיו נקבל את בנט שר ביטחון, שאותי באופן אישי זה מפחיד, מדובר במחרחר המלחמה הגדול ביותר, והכול רק כדי לשמר את האינטרס האישי של נתניהו. אני אומרת לגנץ, גם לך יש בלוק הוא מכיל שמאל וערבים ולא צריך לפחד מזה".

צחי הנגבי בבית המשפט
צחי הנגבי בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול קיבל בנט את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לשר הביטחון, בכפוף לאישור הממשלה. בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מינוי של בנט לתפקיד מגיע לאחר שבשבוע האחרון פעלו בכחול לבן להקים ממשלה בהשתתפות העבודה, ישראל ביתנו והימין החדש, בתמיכת המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת מבחוץ. נתניהו זיהה את המגעים המתקדמים - ומיהר לסגור עם בנט כדי לסכל את המהלך.

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

מכחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה - נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכול".

יו"ר הימין החדש איילת שקד התייחסה להחלטה בחשבון הטוויטר שלה: "בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

לאחר ההודעה על המינוי, דווח בחדשות 13 כי בשבועיים האחרונים התקיימו מגעים בין גורמים באגף הימני של כחול לבן – יועז הנדל, צבי האוזר וחילי טרופר, לבין נפתלי בנט ואיילת שקד - בניסיון לשכנע אותם להצטרף לממשלה. אחת ההצעות שהנדל והאוזר העבירו לבנט ושקד הייתה כי אם יסכימו להצטרף לממשלה בראשות גנץ, יוכנס לקווי היסוד של הממשלה סעיף לגבי תמיכה בסיפוח בקעת הירדן לישראל.