פתח וחמאס בהצהרה משותפת: "מציגים עמדה אחת נגד הסיפוח"

שני הארגונים קיימו מסיבת עיתונאים בשיחת וידאו. ג'יבריל רג'וב לסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "העם מצפה מאיתנו לפעול יחד, רוצים לפתוח דף חדש ביחסים – צריך לשתף פעולה נגד נתניהו"

זמן צפייה: 06:31

בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל עארורי. השניים ביקשו "להציג עמדה מאוחדת נגד הסיפוח". לדברי רג'וב, "העם מצפה מאיתנו לדבר בקול אחד ולהציג עמדה אחת מאוחדת נגד תוכנית החיסול של הסוגיה הפלסטינית".

"אנו רוצים לפתוח דף חדש ביחסים בנינו", המשיך בכיר הפתח. "הגיע הזמן שנשתף פעולה בינינו יחד מול נתניהו הפאשיסטי. שאיש לא יגיד 'הוא נבחר באופן דמוקרטי' - גם היטלר נבחר באופן דמוקרטי". נציג חמאס השיב כי "אם יתבצע סיפוח בבקעת הירדן וירושלים זה יפתח לישראל פתח לסיפוחים נוספים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגפת הקורונה: 966 ישראלים אובחנו אתמול; מספר המתים עלה ל-324

משאל עם ברוסיה הכריע: פוטין יוכל לכהן כנשיא עד 2036

משפטה של כרמל מעודה טרם נפתח – הכאב של הורי הילדים רק מתגבר

ג'יבריל רג'וב וסאלח אל עארורי
ג'יבריל רג'וב וסאלח אל עארורי | צילום: חדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר בהגעתו לכנס הווירטואלי ברמאללה: "אני מגיע כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בעקבות דברי של עודה מהליכוד נמסר כי "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה".

איימן עודה
איימן עודה | צילום: חדשות 13

אתמול ברצועת עזה החמאס והג'יהאד האסלאמי השמיעו איומים והצהרות נגד הסיפוח, אך לא דחפו את ההמון לגדר הגבול ולא פעלו לעימותים עם כוחות הביטחון. במקביל, בגדה המערבית נקטו במחאה סמלית בלבד. עם זאת, האזרחים הפלסטינים הרבה פחות אדישים ונראה שהרחוב הפלסטיני התעורר בימים האחרונים ומאוחד נגד סיפוח אפשרי.

אתמול הגיעו לאזור יריחו חברי כנסת ושרים לשעבר למחות נגד הסיפוח יחד עם בכירים פלסטינים, בהם גם רג'וב. כמו כן, עצרות מחאה דלילות נערכו אתמול בשטחים למשל ברמאללה, בית לחם וחברון. מנגד, ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכירי הרשות הקפיאו מצב, ובינתיים כל הצעדים שתוכננו נגד הסיפוח לא ננקטים. אבל בסביבתו של אבו מאזן סבורים שבארצות הברית ובישראל מכינים סיפוח בהפתעה, ולכן מתכוננים גם ליום כזה.