הבחירות לראשות חמאס בעזה: סבב נוסף בין סינוואר לעוודאללה

אף אחד מהשניים לא קיבל יותר מ-50% מקולות המצביעים בבחירות לראשות הארגון, ולכן 20 אנשי מועצה - שזהותם אינה ידועה, יבחרו פעם נוספת. מי שמנסה להשפיע על התוצאות בפנים היא איראן

זמן צפייה: 01:09

דרמה בבחירות לראשות חמאס בעזה: אחרי שדווח כי מנהיג הארגון יחיא סינוואר הפסיד לניזאר עוודאללה, בשעה זו (שלישי) מתקיים סבב נוסף בין השניים, זאת משום שאף אחד מהשניים לא זכה ביותר מ-50% מהקולות.

מי שמצביעים עבור ראש הארגון הם 20 אנשים שזהותם אינה ידועה, כמו מעין "מועצה סודית של חמאס".  על פי אחד הדיווחים, עוודאללה קיבל שבעה קולות יותר מהנהיג הנוכחי, אולם, כאמור - טרם התקבלה הכרעה, והמועצה מצביעה בשנית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: הליכוד ויש עתיד מתחזקות; סער מתרסק לחד ספרתי

דיווח: התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן בסוריה

גדעון סער: "מזמין את נתניהו לעימות בחדשות 13"

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה | צילום: סוכנות סאפא

הלכה למעשה, איראן היא זו שתקבע מי מהשניים יעמוד בראש הארגון. יש לציין כי גם עוודאללה - כמו סינוואר, הוא אדם שתומך באיראן, לא ציוני - ולא טוב לישראל. עם זאת, אם סינוואר יודח, ייתכן שמדובר יהיה בסימן למחאה של העזתים לקו הלוחמי שאותו הוביל ראש הארגון את הרצועה.

יש לציין כי גם אם סינוואר יודח מראשות חמאס, הוא עדיין ייחשב כבכיר בארגון שמעמדו נפגע. לדעת בכירים, סינוואר נחשב למנהיג צבאי מדי ולא פרגמטי כלפי העולם הערבי. מוקדם יותר הערב, דובר חמאס הרשמי בעזה חאזם קאסם מסר כי "הליך ספירת הקולות בבחירות, אשר החלו לפני שלושה שבועות, עדיין נמשך".

ניזאר עוודאללה
ניזאר עוודאללה

בתקופה האחרונה, כפי שקורה אחת לכמה שנים בחו"ל ובעזה, קיימו בחמאס בחירות פנימיות שבהן בחרו גם את ראש הלשכה המדינית החדש. מי שמתמודדים אחד מול השני הם איסמעיל הנייה וחאלד משעל, שכבר כיהן בתפקיד זה בעברו. גם הבחירות הללו יוכרעו בעוד כמה ימים.