חמישי ב"המקור": כך פעל סגן שר הבריאות ליצמן למען עברייני מין

יו"ר יהדות התורה ואנשי לשכתו ניסו לסייע לאורך השנים לאנסים ופדופילים בעשרה מקרים שונים לפחות. כך למשל, עזר ליצמן לטל צרפתי, שאנס צעירה בתל אביב, לצאת לחופשה בביתו

זמן צפייה: 02:45

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שצפוי להמשיך לשלוט במשרד גם בממשלה הבאה, פעל למען אנסים ופדופילים בעשרה מקרים שונים לפחות. זאת, לאורך כמה שנים, שכללו גם את הקדנציה הראשונה שלו, וגם בזמנים שבהם שלא היה במשרד הבריאות - כך עולה מתחקיר "המקור".

ליצמן, שכזכור חשוד כי פעל לטובתה של מלכה לייפר הנאשמת בביצוע מעשי פדופיליה בתלמידות באוסטרליה, ואנשי לשכתו, הפעילו לחצים על פסיכיאטרים של משרד הבריאות, שאחראים על הערכת המסוכנות של עברייני המין הקשים, רובם המכריע חרדים שיושבים בכלא, כדי לסדר להם חופשות וכניסה לקבוצה שיקומית.

בין היתר, ליצמן ואנשיו נכנסו לעימותים של ממש עם הגורמים המעורבים, והם קשורים גם למתחים בין שירות בתי הסוהר ומשרד הבריאות סביב לחצי ליצמן. רוב המקרים הללו נחקרים במשטרה ורוב הפסיכיאטרים כבר העידו במשטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמינאי: לא תהיה מלחמה עם ארה"ב; לא ננהל מו"מ על הסכם הגרעין

הגבר שטען כי רצח את החיילת רחל הלר נשלח לאשפוז פסיכיאטרי

שוודיה: אשתו של מזכיר הקהילה היהודית נדקרה ונפצעה אנוש

ח''כ יעקב טסלר, יהדות התורה | צילום: החדשות 13

אחד העבריינים שמקורביו של ליצמן פעלו למענם הוא טל צרפתי, שהורשע ונשלח ל-14.5 שנות מאסר לאחר שעקב אחר צעירה תל אביבית לביתה, פרץ ואנס אותה. צרפתי רצה לצאת לחופשה, ומאחר שסורב, פנה לליצמן דרך היועץ שלו, היום חבר הכנסת יעקב טסלר, וקיבל את מבוקשו.

ליצמן כתב אז למנהל המרכז לבריאות הנפש, ד"ר משה בירגר, כי צרפתי "מעולם לא יצא לחופשות. אמו נמצאת במצב רפואי מורכב ולכן לא יכולה לבקרו. הוא מאוד מבקש להשתחרר לכמה שעות על מנת שיוכל לבקר את אמו הקשישה בביתה. כל בקשותיו ליציאות לחופשה עד כה נדחו. לאור האמור, אודה לבחינתך האישית ולהתחשבותך ככל הניתן".

כשצוות המקור פנה לטסלר, האחרון אמר: "כל פנייה שאני מקבל, אם בן אדם מבקש עזרה, לא מסתכל עברייני מין או לא עברייני מין. כל פנייה שאני מקבל, לא משנה מה ומי, אני מטפל".

התחקיר המלא ישודר ביום חמישי בשעה 21:15