הליכוד ליועמ"ש: חקור את ליברמן במסגרת פרשת "ישראל ביתנו"

המפלגה קראה לפתוח בחקירת מעורבותו לכאורה של יו"ר ישראל ביתנו בפרשה. עוד דורשת הליכוד לבחון את נסיבות פגישת בניו עם יזם, "שאחריה הסיר ליברמן התנגדות לשינוי סיווג הקרקע שבבעלות היזם"

זמן צפייה: 05:29

הליכוד העבירה היום (חמישי) דרישה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשל מעורבותו לכאורה בפרשת "ישראל ביתנו". זאת, ברקע הודעת ישראל ביתנו כי תתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

עוד דורשת המפלגה לבדוק את נסיבות פגישתם של שני בניו של ליברמן עם היזם משה ישעיהו במוסקבה, שסמוך לאחריה הסיר משרד הביטחון (שהיה אז בראשות ליברמן) את התנגדותו לשינוי סיווג הקרקע שבבעלותו של ישעיהו - משטח המוגדר כשטח אש לשטח שניתן לבנות בו. "דורשים לבדוק לאלתר האם קיים קשר בין הפגישה ובין הסרת ההתנגדות לעיל", נמסר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עפר שלח: "יש רוב בכנסת נגד נתניהו – לא נהסס להפעיל אותו"

רה"מ: "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת הדמוקרטיה ורצון הבוחר"

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק avigdor liberman - אביגדור ליברמן, לע''מ

מוקדם יותר היום, כאמור, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי יתמוך ביוזמה של כחול לבן, לקדם חוק שימנע מראש ממשלה תחת כתב אישום להרכיב ממשלה - כך נמסר בתום מישיבת סיעתו, שבה הוחלט לתמוך בחוק זה, שככל הנראה ייכנס לתוקף אחרי הבחירות הבאות, לצד חוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. ישראל ביתנו צפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ בפני הנשיא ראובן ריבלין להרכבת הממשלה - כך יוכלו תומכי החוק להבטיח רוב בוועדה המסדרת שהכרחי לקידום החוק.

אתמול תקף נתניהו את גנץ, ברקע היוזמה לקידום החוק. "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה וחותר תחת רצון הבוחר", הצהיר בישיבת סיעות גוש הימין. "חזרנו והתרענו במערכת הבחירות – אמרנו שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את הכרעת הציבור".

"ההכרעה של העם ברורה: המחנה הציוני-הימני כולל 58 מנדטים, המחנה הציוני השמאלי כולל 47 מנדטים", המשיך ראש הממשלה. "הרשימה המשותפת, שמכפישה את חיילי צה"ל, מתנגדת לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם כמובן לא כלולים במשוואה הזו - וזה היה רצון העם. הם לא 55 מנדטים. מחנה השמאל הוא 47 מנדטים ולא 54 מנדטים".

יו"ר כחול לבן השיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן". גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לדברים: "נתניהו, אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה. שלטון רוב האזרחים - לא רוב היהודים. תארוז חפצים, אתה בדרך הביתה".