הליכוד וכחול לבן: מתואמים בקשר לעתירות נגד ההסכם הקואליציוני

שתי המפלגות הוציאו הודעה משותפת לפיה הצדדים יפעלו באופן מתואם בנוגע לסעיפי ההסכם והבהירו כי יתעקשו על סעיף ראש הממשלה החליפי. "רואים חשיבות ביישום ההסכם שהושג לאחר 3 מערכות בחירות"

זמן צפייה: 01:05

סיעות הליכוד וכחול לבן הוציאו היום (ראשון) הודעה לפיה הצדדים יפעלו באופן מתואם בנוגע לעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד סעיפי ההסכם הקואליציוני. "אנו רואים חשיבות ביישום ההסכם שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בינינו", הסבירו. "ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואליציונ, ועל כן אנו רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה".

הצדדים ביקשו להדגיש כי הם רואים חשיבות מיוחדת להשאיר את ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי כפי שסוכם מראש. "שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים", הוסיפו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

שעות לפתיחת משפט נתניהו: הממשלה התכנסה לישיבה ראשונה

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מוקדם יותר הבוקר, ממשלת נתניהו-גנץ התכנסה בפעם הראשונה לאחר הקמתה - שעות בודדות לפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצהרותיהם של נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ תואמו כדי למנוע חיכוכים על רקע הנושא המשפטי. בעקבות מגפת הקורונה, הישיבה נערכה בטרקלין שאגל שבכנסת, ובין היתר דנו השרים בהקמת הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט הקורונה.

בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "הממשלה מייצגת את כל אזרחי ישראל ללא יוצא מהכלל. במקביל אנחנו חייבים להתמודד נגד סכנת מגפת הקורונה. פעלנו הרבה בתחום הכלכלי, אבל אנחנו רוצים לעשות עוד. בראש ובראשונה להחזיר את האזרחים לעבודה. אני מצפה מכם לעבודה משותפת מתוך אחדות אמיתית".

בג''ץ בימי קורונה
בג''ץ בימי קורונה | צילום: רויטרס