ועידת מפלגת העבודה אישרה את ההצטרפות לממשלת נתניהו-גנץ

לאחר ש-64.2% הצביעו בעד ההצעה, הוכרעה הצטרפות המפלגה לממשלת החירום הלאומית. זאת, לאחר שביום רביעי אישרה הנהלת המפלגה פה אחד את ההסכם עם כחול לבן. "תחת הנסיבות האלו - זה הדבר הנכון"

זמן צפייה: 03:26

ממשלת נתניהו-גנץ: ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (ראשון) את הצטרפות המפלגה לממשלת החירום הלאומית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. 64.2% הצביעו בעד ו-34.8% הצביעו נגד.

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני אמר: "אני מבקש להודות לצירי וצירות מפלגת העבודה על היענות גבוהה מאוד. מברך את יו"ר המפלגה, ח״כ עמיר פרץ ואת ח״כ איציק שמולי על הנצחון ובטוח כי יובילו את התנועה בממשלה להישגים עבור כל אזרחי ישראל. למותר לציין כי החלטת הוועידה מחייבת את המפלגה, לרבות כל חברי הסיעה".

חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה לתוצאות ואמרה כי "על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון. בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין החולים מקורונה עלה ל-15,398 – מהם 100 מונשמים

אישה טלפנה לקרוביה מביה"ח – כחודש אחרי שהתבשרו שמתה מקורונה

ליצמן הודיע לנתניהו: פורש ממשרד הבריאות ומבקש את תיק השיכון

איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: החדשות 13

"אני מאמין שנקבל היום מנדט מחברי וחברות הוועידה, שמבינים שגם ברמה הלאומית מהלך של כניסה לממשלה תחת הנסיבות האלו של מצב החירום זה הדבר הנכון", אמר חבר הכנסת איציק שמולי, אשר מיועד לתפקיד שר הרווחה, טרם ההכרעה. "שיתוף הפעולה עם כחול לבן הוא הדרך להחיות ולהקים מחדש את מפלגת העבודה מההריסות ומהשבר שבו אנו נמצאים".

שמולי, שהתראיין בתוכנית הבוקר בערוץ 13, הוסיף: "אני מאמין במהלך הזה, זה לא מהלך קל. הביקורת היא במקומה - אני יכולה להזדהות ולהבין אותה, אבל יש פה נסיבות ומציאות שלא יכולנו לצפות ואנחנו צריכים להגיב לה". לדבריו, אחרי שנה של ניסיונות כושלים להקים ממשלת מרכז-שמאל, "זהו הדבר הנכון לעשות".

עוד ביום רביעי אישרה הנהלת המפלגה פה אחד את ההסכם עם כחול לבן, ואף הסמיכה את היו"ר עמיר פרץ לניהול מגעים לשיתוף פעולה פרלמנטרי, ציבורי ופוליטי בין המפלגות. באותו היום, אמר פרץ כי הוא "מודה לחברי ההנהלה על האמון, ומאמין שגם חברי הוועידה יאמרו כן להחזרת מפלגת העבודה וערכיה לעמדות ההשפעה במדינת ישראל".

עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון
עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון | צילום: חדשות 13

"היום מפלגת העבודה עלולה למות", הזהירה חברת הכנסת מרב מיכאלי בפוסט ארוך שכתבה בחשבון הטוויטר שלה. "המפלגה שהקימה את המדינה, המפלגה של יצחק רבין, של דוד בן-גוריון. אסור לנו לתת לזה לקרות. אסור למפלגת העבודה להתאבד ולהפוך לסניף עלוב של בני גנץ. גנץ, שגנב את מצביעי מפלגת העבודה ואז גנב את הקולות שלהם ונתן אותם לביבי".

מיכאלי טענה כי "אסור למפלגת העבודה לזחול לממשלה המנופחת והמושחתת של ביבי. ושאף אחד לא ישקר – זאת לא ממשלת קורונה, ולא ממשלת אחדות". חברת הכנסת הוסיפה כי כעת, לאחר שההסכמים נחשפו, "הכול ברור - זאת ממשלה שנועדה לתת חסינות לביבי, לספח את השטחים ולדאוג לסידור עבודה לפוליטיקאים שכשלו בבחירות אבל הם עצלנים מדי או מפונקים מדי או עייפים מדי להילחם מהאופוזיציה".