רשמית: לא ימונה מפקד קבוע לגל"צ בגלל הבחירות

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לשר הביטחון כי לא תאפשר מינוי מפקד קבוע לתחנה הצבאית בשל הבחירות. "לא הוצגו טעמים המצדיקים שינוי, שר הביטחון בממשלה החדשה יידרש למינוי"

תישאר ללא מפקד קבוע בינתיים. גלי צה"ל
תישאר ללא מפקד קבוע בינתיים. גלי צה"ל | צילום: משה שי, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה הערב (חמישי) רשמית לשר הביטחון בני גנץ כי הוא לא יוכל למנות את אור צלקובניק לתפקיד מפקד גלי צה"ל הקבוע בשל מערכת הבחירות.

היועמ"שית הבהירה כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה"ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי, אך ציינה כי לא ניתן לקבל את עמדת משרדו והוא אינו רשאי להמשיך בהליכי מינוי.

בהרב-מיארה מציינת בין היתר כי משרד הביטחון לא הציג "טעמים המצדיקים שינוי מן הכללים המשפטיים ביחס למינויים בתקופת בחירות. בנוסף, ציינה ממלאת מקום מפקדת התחנה גלית אלטשטיין הסכימה להמשיך בתפקידה כממלאת מקום.

בני גנץ וגלי בהרב-מיארה
בני גנץ וגלי בהרב-מיארה | צילום: MSC / יונתן זינדל, פלאש 90

היועמ"שית סיכמה את מכתבה כי עם מינוי שר ביטחון בממשלה הבאה, יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע. גנץ אמר לאחר ההחלטה: "לצערי, לא אוכל להשלים בעת הזו את הליך מינוי מפקד קבע לגלי צה"ל. בחוות דעת שהעברתי לידי היועצת המשפטית לממשלה, על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון, הסברתי כי ועדת האיתור שמונתה החלה את פעילותה לפני הבחירות, ואמורה להמליץ על מועמד אחד בלבד ועל כן יש לאפשר זאת".

עוד אמר גנץ: "אני מכבד את החלטתה של היועמשית כפרשנית המוסמכת לחוק שלא לאפשר זאת, ומבקש להודות לחברי הוועדה בראשות אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על עבודתם המסורה והיסודית. מ"מ מפקד תחנת גלי צה"ל גלית אלטשטיין תמשיך למלא את תפקידה ולהוביל את התחנה במקצועיות".

בעמותת הצלחה הביעו אכזבה מהעמדה שגובשה, שככל הידוע עומדת אף בסתירה לעמדת ועדת האיתור ולעמדת הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון. "למרבה הצער, לא שיכללה עמדת היועמ"שית את מכלול השיקולים הנוגעים למינוי כפי שהוצגו עם על ידי הצלחה. נימוקי הצלחה נמסרו בהרחבה בתגובתה האחרונה לבית המשפט ודומה כי מתחדד הצורך בצו הביניים המבוקש שלא יאפשר את הארכת המינוי הזמני ובקיום דיון דחוף בעתירה עוד קודם למועד סיום מועד תקופת הכהונה הזמנית של ממלאת המקום בסוף החודש".