הלהיט בכנסי הליכוד - מדליון זהב עם דמותו של נתניהו • צפו

בליכוד ממשיכים בכנסי הבית ואחת המועמדות היידי מוזס שמה על צווארו של שר האוצר לשעבר מדליון זהב עם דמותו של ראש המפלגה. כ"ץ אהב את המחווה מעט פחות: "סילקתי אותה מיד מבלי לדעת מי מופיע על השרשרת". נתניהו: "לא צריך תליון והצהרת נאמנות - הנאמנות היחידה לדגל ולערכים"

זמן צפייה: 02:37

קצת יותר משבועיים נותרו, אם לא יהיו שינויים בעקבות הקרב בתוך המפלגה, לפריימריז בליכוד לקראת בחירות 2022. אמש (ראשון) בכנס שנערך בביתו של הרב גלויברמן קיבלו כל חברי הכנסת תליון שנקרא תליון הנאמנות, תליון מזהב עם דמותו של ראש המפלגה בנימין נתניהו. היידי מוזס, מועמדת בפריימריז בליכוד, ענדה לשר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ את התליון בזמן שכ"ץ שנראה חש לא בנוח מהמעמד.

"אתמול בכנס בגבעת זאב ניסתה מישהי לענוד לצווארי שרשרת. אני לעולם לא עונד שרשראות, לכן כפי שרואים בסרטון - סילקתי אותה מיד בלי לדעת כלל מה זו השרשרת", הגיב הבוקר כ"ץ. "לא הייתי מתייחס לקוריוז כזה, אלמלא צייצו בתקשורת: 'ישראל כ"ץ ענד שרשרת עם דיוקן של ביבי'. ככה נראה עיוות מגמתי".

נתניהו מצידו התנער מ"שרשרת הנאמנות", ואמר היום כי "לא צריך תליון והצהרת נאמנות - הנאמנות היחידה היא לדגל, לערכים ולעקרונות שלנו, שמירה על ארץ ישראל, ביטחון ישראל, המאבק באיראן, כלכלה חופשית, יוקר המחייה - ומעל הכל נאמנות לדגל שירד, ושנרים מחדש".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1807222033' autoplay='0' credit='' desc='קרבות הפריימריז בליכוד' poster='' kid='1_o3umb0c7' duration='']

ח''כ קטי שטרית, הליכוד
ח''כ קטי שטרית, הליכוד

ח"כ קטי שטרית התייחסה ל"שרשרת הנאמנות" בראיון לחדשות 13 ואמרה: "אין פולחן אישיות בליכוד, יש קבוצה קטנה ולא מייצגת שמוציאה גימיקים מטופשים שלא מייצגים את הרוב הגדול בליכוד ורק פוגעים בתנועה ובעומד בראשה. גם ככה התקשורת מחפשת את הדברים הקטנים האלה בכדי להיכנס בנו, למה לתת להם את זה? אם חלילה לא נביא 61 זה בגלל דברים כאלה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2207180742' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_y6nd9rtx' duration='']

סוף השבוע האחרון היה לא שקט בליכוד סביב עתירה שהוגשה לבית הדין של המפלגה בדרישה שנציגי המחוזות ברשימה ייבחרו על ידי המתפקדים ולא רק על ידי חברי מרכז הליכוד. העתירה, שלבסוף התקבלה, נועדה לקחת את השליטה על בחירת חברי הכנסת לעתיד מאנשים כמו ישראל כ"ץ, חיים כץ ודוד ביטן, שלהם שליטה כמעט מוחלט במרכז הליכוד.

בליכוד סבורים שנתניהו תומך כי לא היה רוצה שיהיו ח"כים שנשלטים ע"י אותם בכירים בליכוד, וגם רוצה לנסות להרחיק מהרשימה דמויות כמו דודי לניאדו שכמה ח"כים בליכוד מריצים אותו על אף שהורשע בעבר בפריצה לבית.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1707222039' autoplay='0' credit='' desc='ביטן על המועמדים בליכוד עם עבר פלילי: "כל אדם זכאי לדף חדש"' poster='' kid='1_6952rqax' duration='']

אמש התייחס ביטן בריאיון במהדורה המרכזית בחדשות 13 לתמיכתו בלניאדו ואמר: "כל אדם זכאי לדף חדש, והוא יכול להיות מועמד. לניאדו הוא מועמד מטעם אזור תל אביב, גדל בכפר שלם ומכיר את תל אביב כמו שצריך, והוא יכול לייצג אותה. לגבי העבר שלו, כל אדם זכאי לדף חדש, והוא עדיין לא נבחר, הוא רק הגיש מועמדות. אני לא רואה בעיה בתמיכה במועמד שהורשע בפריצה לבתים, מאחר ואני מכיר את התיק והדברים הם לא כפי שהם נראים. גם עבריין מורשע זכאי לדף חדש אחרי 13 שנים. הליכוד היא תנועה שמביאה מנדטים בגלל היכולות שלה ובגלל מה שהיא רוצה לייצר, ומה שהיא רוצה לעשות".

בנוגע למאבק בין דוד ביטן, חיים כץ, ישראל כץ מול נתניהו, אמר ביטן כי "זה לא נכון. אין מלחמת חורמה. יש מועמדים, אני לא מריץ אף מועמד, אבל כן אני יכול להגיד שאני תומך במועמד. אין עם זה שום בעיה, זה דבר מקובל, וגם נתניהו תומך בכל מיני מועמדים שרצים לרשימה. אני לא רואה בזה בעיה, אנחנו תנועה דמוקרטית. אין מלחמה ואין שום דבר".