לא מחרימה את נתניהו ומה חושבת על בנט? שקד בריאיון לחדשות 13

בריאיון למהדורת השבת אותתה יו"ר הרוח הציונית לראש האופוזיציה כי אין עליו חרם ("אי אפשר להחרים יותר ממיליון מצביעי ליכוד") והדגישה כי היא בעד ממשלת אחדות שתחבר בין הצדדים, אך לא ממשלת 61. ומה היה בשיחה שלה עם בנט כשהודיע לה שהוא פורש? הריאיון המלא

זמן צפייה: 10:48

שרת הפנים איילת שקד יצאה בשבוע שעבר לדרך חדשה כשהודיעה על הקמת מפלגת הרוח הציונית על בסיס מפלגת ימינה יחד עם שותפה החדש יועז הנדל. בריאיון מקיף הערב (שבת) לליאור קינן במהדורת השבת מבהירה שקד את הכוונות העתידיות שלה ומדגישה כי אין בכוונה לפרוש.

"זו הייתה החלטה לא פשוטה. היו סביבי שהמליצו לי לפרוש. אין סרט שאפרוש. אנחנו נצליח בגדול. יש קהל רחב וגדול שהמפלגה הזו היא הבית שלי. אנחנו לא מתחת לאחוז החסימה. אנחנו רצים עד הסוף. יש קהל גדול של ציונות דתית ממלכתית שמסתכלת על המאחד ולא מסתכלת על מה שעשו סמוטריץ' ובן גביר", אמרה שקד.

בריאיון שלחה שקד מסר ברור לנתניהו וציינה כי אין עליו חרם מצידה ושותפה הנדל חושב כמוה. "הגענו להסכמה אני והנדל שאי אפשר להחרים יותר ממיליון מצביעי ליכוד", אומרת שקד בריאיון. "אנחנו מדינה דמוקרטית ונצטרך לקבל את הכרעת הבוחר. הוא עומד בראש המפלגה הגדולה ואי אפשר להחרים אותם. אני לא אכשל כי למדינת ישראל אין אלטרנטיבה אחרת. המנהיגים של המרכז-שמאל רוצים ממשלת אחדות אבל פוסלים את נתניהו. אין ממשלה כזו ואין דבר כזה. הציבור עייף מבחירות. 15 מיליארד שקלים עלו לנו סבבי הבחירות האלה".

איילת שקד ובנימין נתניהו
לא מחרימה אותו. איילת שקד ובנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עם זאת, שקד מבהירה כי אין בכוונתה לתת יד לממשלה צרה של 61. "אנחנו נקים ממשלה רחבה, לא צרה של 61, ואנחנו נדע לאחד את הכוחות המרכזיים לממשלה ציונית-לאומית גדולה. אנחנו לא נלך עם צד אחד, אנחנו נחבר בין שני הצדדים. בשנה הזו, אי אפשר להתעלם מהתחושות של האנשים שחצי מהציבור מרגיש שגנבו לו את המדינה. אני לא רוצה שהתחושות יחזרו על עצמן", כך שרת הפנים.

על הממשלה היוצאת אמרה שקד: "לא נסחטנו ע"י רע"מ אבל הרגשתי שזה הפך למצב בלתי אפשרי. כשהם סירבו להצביע על חוק האזרחות או תקנות יו"ש, לא כולם, זהו מצב שהוא בעייתי. אין שום בעיה להשקיע בחינוך ובתשתיות בחברה הערבית. גם ממשלת נתניהו עשתה את זה. המגזר הערבי הוא חלק מאזרחי ישראל. כל עוד הכסף הולך למטרות אזרחיות, זה בסדר גמור".

שקד יוצאת למערכת הבחירות החמישית בשלוש שנים וחצי ללא שותפה משכבר הימים נפתלי בנט והיא לא חוסכת במחמאות. בנט היה ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו", היא אומרת. "הוא תפקד בצורה מצוינת. הוא גם היה הרבה יותר ימני. ראש ממשלה שעמד מול נשיא דמוקרט שאמר שהוא לא ינהל מו"מ עם אבו מאזן ולא יפתח קונסוליה בירושלים. הוא היה בסיטואציה פוליטית לא פשוטה".

איילת שקד ונפתלי בנט
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: בן דורי, פלאש 90

על השיחה שבה הודיע לה בנט כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים היא סיפרה: "הייתי בקזבלנקה. בעודי יחפה על השטיח קיבלתי שיחה מראש הממשלה והוא מספר לי למה הוא החליט לפרוש. אני אמרתי לו שאם זו ההחלטה, אז זו ההחלטה. דיברנו כמה דקות על כל ההשלכות, ניתקתי את השיחה וחזרתי לסיור. בנט ואני נשארנו חברים טובים וכשהוא יחליט לחזור ואני בטוחה שהוא יחליט ככה, נחכה. אני חושבת שזה ייקח כמה שנים".

על היחסים עם היועצת המדינית לשעבר שמרית מאיר עקצה שקד את היועצת לשעבר: "לא הייתי חלק מלשכת בנט. הייתי שותפה פוליטית שלו ושרה בכירה בממשלה. היו לי מדי פעם שיחות מדיניות עם שמרית מאיר. היחסים בינינו היו קורקטיים. אני מציעה לשמרית מאיר להתעסק בעניינה ולא בעניינים של אחרים ולתאר יחסים של אנשים אחרים ושתתעסק ביחסים הבינ-אישיים שלה".