בנט מתקרב לממשלת שינוי - ומתכנן הופעה פומבית בקרוב

ברקע הלחץ הגובר מצד נתניהו, יו"ר ימינה נחוש לעמוד בראש ממשלת שינוי בהיעדר חלופה מימין. לכן, הוא מבקש להסביר את עמדתו ובמקביל לוודא שלא יתבזה במליאת הכנסת ע"י עריקים ממפלגתו

זמן צפייה: 00:31

ממשלת השינוי מתקרבת, אבל עדיין לא סגורה. בעוד שיו"ר ימינה נפתלי בנט נחוש לעמוד בראשות ממשלה זו בהיעדר ממשלה מימין, הוא גם מתכנן הופעה פומבית קרובה שבה יסביר את עמדתו לציבור - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

עם זאת, בנט עדיין מבקש לוודא שאם יבחר לנסות לממש את המהלך להקמת ממשלת שינוי, לא יתבזה בהפסד במליאת הכנסת, בין אם בשל עריקים ממפלגתו או בשל כאלה מיתר מפלגות גוש השינוי. יש לציין כי עדיין קיימות מחלוקות, כך שהממשלה אומנם מתקרבת, אך היא עוד לא עובדה מוגמרת.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נערכה הפגנת תמיכה מחוץ לביתו של בנט, שאמר למפגינים כי יעשה "מה שטוב למדינת ישראל", כלשונו. במקביל, חבר מפלגתו עמיחי שיקלי, שהודיע כי לא יחבור לגוש השינוי להקמת ממשלת האחדות, קרא ליתר חברי הסיעה להצטרף אליו - ולהתנגד לממשלה שכזו.

בציוץ שהעלה בטוויטר, פנה לאיילת שקד, עידית סילמן וניר אורבך, אותם כינה "חבריי לדרך", וכתב: "בשבועות האחרונים נוכחנו שוב כי במזרח התיכון אי אפשר לחמוק מסוגיות לאומיות וביטחוניות גם לא לרגע. קיבלנו השבוע עדות נוספת לחתירה המתמשכת של בג"ץ תחת סמכויות נבחרי העם. אני מפציר בכם, עמדו בהבטחות שלנו לציבור בוחרינו, אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא שוב לבנט ושקד להצטרף לממשלתו וכתב ברשתות החברתיות: "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו". נוסף על כך, במפלגת הליכוד טענו כי בנט יכריז על ממשלה עם לפיד ביממה הקרובה.