בכירים בגוש השינוי: ייתכן שנגיע להסכמות כבר ביממה הקרובה

הצדדים עדיין לא הגיעו להסמות באשר לחלוקת התיקים, אולם גורמים המעורים בפרטים סבורים: "לפיד יודיע לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה כבר השבוע". בגוש מתכננים: כהונת רה"מ תוגבל ל-2 קדנציות

זמן צפייה: 07:30

המרוץ להקמת ממשלה: בכירים בגוש השינוי טוענים הערב (ראשון) כי הצדדים יגיעו להסכמות כבר ביממה הקרובה, וכי "יש סיכוי שלפיד יודיע לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה כבר השבוע". עם זאת, יש לציין כי ישנם שאחרים שסבורים שהמשא ומתן יוסיף להתנהל לפחות עד סוף השבוע.

בינתיים, החקיקה שמגבשים הצוותים כוללת ברובה חוקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כל הנוגעים בדבר מסכימים כי יש להגביל את כהונת ראש הממשלה ל-2 קנדציות בלבד. גדעון סער מתנגד להחיל את החוק כבר מהממשלה הנוכחית - אולם הוא מסכים על העיקרון של החוק.

חוקים נוספים עליהם דנים הצדדים הם איסור כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום, איסור הטלת מנדט על מועמד שמוגש נגדו כתב אישום ואיסור על כהונת יו"ר אופוזיציה עם כתב אישום. על החוקים הללו, כך נראה, אין הסכמות בכלל וייתכן כי רובם לא יצאו אל הפועל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כוננות לקראת אירועי יום י-ם: חשש מעימותים בין יהודים לערבים

הולנד: משפחתו של ערן זהבי נשדדה באלימות – השחקן עזב את הסגל

ח"כים חרדים לרה"מ: תן את הבכורה ברוטציה לח"כ שיאחד את הימין

יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת
יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת | צילום: רויטרס

עניין נוסף עליו חלוקים בגוש השינוי הוא חלוקת התיקים. לפי גורמים המעורים בשיחות, ככל הנראה סער יקבל את תיק המשפטים ואז איילת שקד תוכל לבחור בין תיק הפנים לחינוך. הבעיה היא, שאת תיק הפנים רוצה גם מרב מיכאלי, ואת תיק החינוך דרשה יפעת שאשא ביטון.

בפגישות של צוותי המשא ומתן הובהר לנציגי העבודה ומרצ שלא ניתן להיענות לדרישתם לקבל את תיקי הפנים והחינוך, והעלו את האפשרות לתת להם לכהן כראשי ועדות משפיעות בכנסת - זאת בין היתר על מנת לפצות על הפערים בחלוקת התיקים עם מפלגות הימין.