ראשי קואליציה מציינים שנה לממשלה; נתניהו: "אחת ההלוויות הארוכות בהיסטוריה"

בפתח ישיבות הסיעה בכנסת התייחסו ראשי המפלגות לשנה שחלפה מאז כינון הממשלה, ראש האופוזיציה תקף אותם ואמר כי "כולם יודעים איך זה יגמר". שר המשפטים סער: "הצבעת מפלגות האופוזיציה בראשות הליכוד נגד חוק יו"ש היא דוגמא קיצונית לחוסר אחריות לאומית"

נפתלי בנט, בנימין נתניהו ויאיר לפיד
נפתלי בנט, בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס, חדשות 13

בדיוק לפני שנה, ב-13 ביוני 2021, הושבעה ממשלת ישראל ה-36, והיום (שני) בפתח ישיבות הסיעה התייחסו לכך ראשי מפלגות הקואליציה, אשר מנסים לייצב אותה לאחר שאיבדו את הרוב בכנסת. גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לכך בפתח ישיבת סיעת הליכוד, ואמר: "זאת אחת ההלוויות הארוכות בהיסטוריה. כולם יודעים איך זה יגמר".

"זה לא מונע מממשלת השקר לצהול כל הדרך אל האולפנים", הוסיף נתניהו, "הם מספרים לעצמם שזו /הממשלה הכי טובה שהייתה כאן, אנחנו עובדים יחד בצורה מצויינת. עובדים יחד? עובדים עלינו, עובדים אחד על השני. אזרחי ישראל יודעים את האמת. לממשלה ההונאה והחולשה של בנט לפיד ועבאס אין דרך, אין כיוון, אין חזון, אין הנהגה, אין תקווה. לא תקווה חדשה ולא תקווה ישנה".

גדעון סער
גדעון סער

בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה התייחס שר המשפטים גדעון סער גם לקושי בהעברת תקנות יו"ש. "אנחנו מאפשרים למפלגות אחרות לעשות סדר פנימי בתוכן על מנת לאכוף משמעת בעניין חיוני זה", אמר סער, "הצבעת מפלגות האופוזיציה בראשות הליכוד נגד החוק היא דוגמא קיצונית לחוסר אחריות לאומית".

"תמיכתם בהתנתקות מיהודה ושומרון היא פגיעה בליבת האינטרס הלאומית ובליבת הערכים והאידיאולוגיה שהם מתיימרים לייצג", הוסיף סער, "כל אחד מבין שזו העדפה של אינטרס פוליטי על האינטרס הלאומי. אמשיך לפעול למען חקיקת חוק חיוני זה".

"בשנה החולפת התמקדתי במאבק בפשיעה במגזר הערבי", המשיך שר המשפטים, "אירועי שריפה האוטובוסים בגליל הם חלק מתופעה קשה של פשיעה חמורה המערערת את המשילות ואת שלטון החוק. בתופעת הפרוטקשן צריך לטפל בנחישות, בדיוק כמו שהעברנו הילוך כולל שינוי החקיקה בנושא עבירות נשק בלתי חוקי. המשטרה חייבת לעשות מאמץ עליון לפענוח פשעים אלה ולהביא העבריינים לדין".

לסיום אמר סער: "הצעת חוק D9 של אמסלם, בן גביר ופינדרוס לחיסול עצמאות בית המשפט העליון ופוליטיזציה מוחלטת של בחירת שופטים תגיע בעוד יומיים למליאת הכנסת. זאת תוכנית העבודה המוסכמת של כל מפלגות "גוש נתניהו" לא בכדי כל המפלגות חתומות על הצעת החוק הזאת. אם חלילה תקום ממשלת ביבי-בן גביר-הסכנה לאופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל תהיה ברורה ומיידית. אנחנו נפעל להפיל את הצעת החוק ביום רביעי במליאת הכנסת – אבל כדאי שהציבור בישראל יבין מה מוטל על הכף".

בני גנץ שר הביטחון
שר הביטחון בני גנץ בכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בפתח ישיבת סיעת כחול לבן אמר שר הביטחון בני גנץ: "אני מבקש להזכיר לכולנו מה היה פה לפני הקמת הממשלה. פגיעה קשה בדמוקרטיה שעליה הגנתי, פגיעה בממלכתיות, מתקפות על עובדי ציבור. ולצד זאת משבר גדול שהביאה עימה הקורונה, ומשבר בכל משרדי הממשלה בהיעדר תקציב. הממשלה הזו מנוהלת לפי חוק וסדר ועקרונות הדמוקרטיה, והחזרנו את המדינה לתפקוד. רק עבור שני העקרונות האלו יש על מה להיאבק".

"ישנם גורמים בקצוות מימין ומשמאל שמכרסמים בשלמותה של הקואליציה ופוגעים ביציבותה", הוסיף גנץ, "אני מקווה שבהתנהלות נכונה נוכל ליישר את הקואליציה למרכז, כי זו הדרך הנכונה לעבודה משותפת בקואליציה. כחול לבן בעד המשך קיומה של הקואליציה, בעד המשך העשייה הממשלתית שהיא כה חשובה למדינה ומנסה בכל כוחה למנוע הליכה לבחירות".

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "היום בדיוק שנה מאז שהקמנו את הממשלה, ממשלת השינוי. אני לא רוצה לדבר הרבה בשבחה של הממשלה, אבל אני מציע לכל הפרשנים וכל הכתבים להסתכל איפה היינו מבחינה כלכלית ב-13 ביוני 2021 ואיפה אנחנו נמצאים היום, ב-13 ביוני 2022".

"אם אני משווה כל פרמטר כלכלי, צמיחה, גירעון, יחס חוב תוצר ואבטלה, אפשר לומר שאנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי", הוסיף ליברמן, "מבלי להתייחס לנתונים הכלכליים רק אחזור ואומר, אם מישהו היה אומר שאנחנו ב-13 ביוני נהיה באפס גירעון, אף אחד לא היה מאמין ואף אחד לא היה לוקח את זה ברצינות. זה שאנחנו תוך שנה ירדנו לגירעון שמזמן לא היינו שם זה רק מראה על היכולת וההישגים של הממשלה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ

"אנחנו מציינים היום שנה להקמת הממשלה - ממשלה שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתח ישיבת סיעת מרצ, "ממשלה שעצרה את הנסיון לחרב את שלטון החוק עבור ראש ממשלה נאשם. ממשלה שעצרה את השיח המסית והאלים, ממשלה של שיתוף פעולה בין ימין ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים - הניסוי בהחלט מצליח. מצליח כמו שאף אחד לא העלה על הדעת שיצליח".

הניסוי בהחלט מצליח כי הממשלה הזו היא לא רק שיתוף פעולה הסטורי בין יהודים וערבים – היא גם מביאה הישגים מדהימים", הוסיף הורוביץ, "אם לא הממשלה הזו אולי כבר היה כאן חוק צרפתי וחסינות של פוליטיקאים מפני עבירות שחיתות, אם לא הממשלה הזו היתה כאן כבר ״פסקת התגברות״ וכנראה שהיום היינו כבר בסגר המי יודע כמה, עם ריסוק של הכלכלה, החינוך והתרבות".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי בוועידה הלאומית של חדשות 13
שרת התחבורה מרב מיכאלי

בפתח ישיבת סיעת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי פנתה לח"כים שמסרבים ליישר קו עם הקואליציה ואמרה: "אני קוראת לחבריי ולחברתי, ניר, ג'ידא, מאזן, מיכאל - אל תתנו לכל ההישג האדיר הזה לרדת לטמיון. אל תתנו להם לבלבל אתכם לשקר לכם ולמכור לכם כל מיני פיקציות ואגדות".

"זאת עדיין לא הממשלה שמפלגת העבודה מרכיבה חזרה כמפלגת שלטון", הוסיפה מיכאלי, "אבל זאת כרגע הקואליציה הכי חשובה במדינת ישראל והממשלה הכי טובה למדינת ישראל ויש לנו חובה לשמור עליה. כל היושבות והיושבים כאן מחויבות ומחויבים לזה ב100%. אני קוראת לכם להצטרף אלינו, אנחנו חייבות וחייבים לשמור על הממשלה הזאת ולוודא שהיא ממשיכה לפעול לטובת מדינת ישראל".