סקר חדשות 13: 64% - "רה"מ נכנע לחרדים"; גנץ עדיין מוביל במנדטים

לפי הסקר, רוב הציבור סבור שנתניהו נכנע לחרדים בכל הנוגע לדרישות התקציב. תמונת המנדטים: אם הבחירות היו נערכות היום, גנץ יציב עם 29 מנדטים, הליכוד עם 25 ולפיד עם 18. ומה בנוגע למפת הגושים? הממשלה הנוכחית עם 50 מנדטים והאופוזיציה עם 61. כל הנתונים

זמן צפייה: 06:17

ביום שאחרי אישור תקציב המדינה - סקר חדשות 13 שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית מעלה כי 64% סבורים שראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע לחרדים, לעומת 23% שחושבים שהוא לא נכנע. בקרב מצביעי יש עתיד - כמו בציבור הכללי - 23% סבורים שמפלגות האופוזיציה צריכות לפרוש מהשיחות. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי - רק 19% קוראים לפרוש מהשיחות.

לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי ובני גנץ יציבים עם 29 מנדטים. הליכוד בראשות נתניהו עם 25 מנדטים - בדומה לסקר שנערך בחדשות 13 לפני 10 ימים, בתום מבצע "מגן וחץ".

כמו כן, יש עתיד של יאיר לפיד עם 18 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה 7, רע"מ עם 6. חד"ש-תע"ל, בלי יו"ר אחרי הודעת איימן עודה שלא יתמודד בבחירות הבאות - עם 5 מנדטים, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' עם 5 גם כן ועוצמה יהודית ובן גביר עם 4. חמישה מנדטים. גם ישראל ביתנו ומרצ מקבלות 4 מנדטים כל אחת וכך גם בל"ד - שנעה סביב אחוז החסימה בסקרים. מפלגת העבודה של מרב מיכאלי - גם בסקר הזה - לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

מפת הגושים: הממשלה הנוכחית עם 50 מנדטים, לאור ההישג של בל"ד בסקר הזה. האופוזיציה עם 61. אך מה קורה למפת המנדטים אם שר המשפטים יריב לוין מקים מפלגה על טהרת האג'נדה המשפטית והרפורמה שלו במערכת המשפט? לפי הסקר, המפלגה תזכה ל-6 מנדטים. בתרחיש כזה, הליכוד יירד ל-22 וגם גנץ יאבד שלושה מנדטים ויירד ל-26.

הסקר נערך על-ידי פרופסור קמיל פוקס, וכלל 704 נשאלים, מהם 604 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול  במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.