מפלגות הימין באופוזיציה הכריזו חרם על גל"צ: "קוראים לסגירת התחנה"

בשל ההחלטה לבטל את השתתפותו של המגיש יעקב ברדוגו בתוכניתו, ראשי מפלגות הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית החליטו כי חבריהן לא יתראיינו בגלי צה"ל. מ"מ מפקדת גל"צ: "חובה עלינו לאמץ קוד אתי גם במעשים"

יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגו | צילום: ויקיפדיה

ראשי מפלגות הליכוד, הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס הכריזו הערב (חמישי) בהודעה משותפת חרם על תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל וקראו לסגירת התחנה. זאת, בעקבות ההחלטה כי המגיש יעקב ברדוגו לא יגיש יותר את התוכנית הפופולרית "וילנסקי את ברדוגו".

"לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ", נכתב בהודעתם, "ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".

ההחלטה גררה גל תגובות מטעם חברי הליכוד בעיקר, ביניהם חבר הכנסת יולי אדלשטיין שאמר כי "תקשורת (וכל גוף אחר) שמתקיימת מכספי ציבור, צריכה לייצג את כל הציבור. נקודה".

בעקבות התגובה החריפה, מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית גלית אלטשטיין פרסמה מכתב פתוח ובו כתבה כי "הקוד האתי מדבר גם על אופי השיח המתבקש בגלי צה"לֹ". לדבריהף העקרונות המנחים כוללים הימנעות "מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי – בכלל השידורים. מוטלת עלינו החובה לאמץ את הקוד האתי של גלי צה"ל לא רק בכתובים אלא גם במעשים".

מוקדם יותר היום, אלטשטיין החליטה על ביטול התוכנית "וילנסקי את ברדוגו" ב-17:00 בערב. התוכנית תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום בהגשת ירון וילנסקי כפי שהיה בעבר. בתחנה מסרו כי יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התוכנית "מחשבות בע"מ", כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל.

בהודעת גלי צה"ל נכתב כי "בהתאם לקו העריכתי של מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התוכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל".