יו"ר ועדת החוקה הודיע: נדון בחוק הנאשם ביום ראשון

גלעד קריב מסר כי החוק שאמור למנוע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מנאשם בפלילים יעלה בכינוס הוועדה בתחילת השבוע, יחד עם החוק להתפזרות הכנסת. "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ לוין: "ח"כ קרב והגרסה העלובה והנוכחית של מפלגת העבודה - כתם שחור בהיסטוריה"

זמן צפייה: 02:50

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), הודיע היום (חמישי) כי ביום ראשון יכנס את הוועדה להכנת הצעות "חוק הנאשם", שאמור למנוע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, ובנוסף בהמשך הדיון יעלה החוק להתפזרות הכנסת. שני הדיונים יתקיימו בהתאם לסעיף 80 בתקנון הכנסת, כאשר הדיון על חוק הנאשם יחל בשעה 9:00, והדיון על החוק להתפזרות הכנסת יחל בשעה 11:00.

המהלך למעשה מהווה ניסיון של הקואליציה לעקוף את יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, שהודיע על פרישה מהקואליציה והוביל להחלטת רה"מ נפתלי בנט לפזר את הכנסת, כך שהחוק יקודם בוועדת החוקה ולא בוועדת הכנסת, במסגרת ההליך שבו ועדה יכולה לקדם הצעת חוק מטעמה ישר לקריאה ראשונה. בסביבתו של קריב אומרים כי אין בכוונה לקיים הצבעה על חוק הנאשם ביום ראשון, אלא רק לדון בחוק.

קריב מסר: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים. מרגע שהכנסת הצביעה ברוב כמעט פה אחד על הקדמת הבחירות - יש לסיים את התהליך במהירות וביעילות. במידה שוועדת הכנסת לא תקדם את התהליך במהירות המתבקשת. נעשה זאת באמצעות ועדת החוקה".

לעניין חוק הנאשם, אמר קריב: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית, ויש מקום לקיים בעניין זה דיון רציני ומעמיק בוועדת החוקה המופקדת על חוקי הבחירות והרכבת הממשלה".

מהלשכה המשפטית של דוברות הכנסת נמסר: "עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת הינה כי ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, מסר: "צפון קוריאה - הגרסה הישראלית. רק בדיקטטורות יוצאים לבחירות, ורגע לפני כן מסלקים את יו"ר האופוזיציה. ח"כ קריב והגרסה העלובה הנוכחית של מפלגת העבודה, הם כתם שחור בהיסטוריה המפוארת של ועדת החוקה של הכנסת. זה לא יעזור להם. הדמוקרטיה תנצח. מועד הבחירות ייקבע כמו תמיד רק בהסכמה. נתניהו יתמודד - ונתניהו ינצח".