סער קרא לפריימריז בליכוד: "אוכל להרכיב ממשלה ולאחד המדינה"

חבר הכנסת טען בוועידת העיתון "ג'רוזלם פוסט" כי יש לקיים בחירות פנימיות במפלגתו: "לא היו בליכוד בחירות כבר שנים רבות". רגב השיבה: "צריכים להיות מאוחדים סביב נתניהו"

זמן צפייה: 01:16

הפלונטר הפוליטי: ח"כ גדעון סער קרא היום (חמישי) לקיים בחירות פנימיות בליכוד. "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את המדינה והפוליטיקה", אמר סער בוועידת הדיפלומטים השנתית השמינית של העיתון "ג'רוזלם פוסט" שנערכת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.

"יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות", המשיך סער. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח לזכות שוב דווקא הפעם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יש עתיד האריכה את כהונת יאיר לפיד כיו"ר עד תום הכנסת ה-25

לקראת החלטת היועמ"ש: דובר משרד המשפטים קיצר את שהותו בחו"ל

השר לוין: "חקירות נתניהו התנהלו כמו במשטר טוטליטרי"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20191121-1332' autoplay='0' credit='' desc='דברי גדעון סער בוועידת "ג′רוזם פוסט"' kid='1_imjt10ku' duration='160'']

בתגובה לדברי סער, אמרה שרת התרבות והספורט כי "אנחנו הולכים לקראת בחירות וצריכים להיות מאוחדים מבית. לא יכול להיות שנחליש את הבית, כי מי שמחליש את הבית לא יכול לנצח בחוץ. כולם מבינים שזו אותה מערכת בחירות מתגלגלת, גם אנחנו בליכוד צריכים להיות מאוחדים סביב נתניהו, לא צריכים היום ללכת לפריימריז".

גדעון סער ונתניהו
גדעון סער ונתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, הודיעה יש עתיד על המשך תפקודו של יאיר לפיד כיו"ר המפלגה עד לתום כהונת הכנסת ה-25, וזאת על אף התקנון שקבע ביצוע פריימריז לראשות המפלגה שתוכננו להתקיים בתום כהונת הכנסת ה-22. מאז שהקים את יש עתיד ב-2012, עמד לפיד בראש המפלגה.

מ"יש עתיד" נמסר: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת "כחול לבן", הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת כנסת ה- 25 (כולל)". עוד צוין מטעם המפלגה כי "מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: רויטרס