טלפונים, מחשבים ורשתות חברתיות: כך בזבז סער את "התקציב לבוחר"

בזמן קמפיין הבחירות השתמש שר המשפטים במענק שניתן לו לטובת שימור הקשר עם הציבור - לצרכים אישיים, למרות שהיה צריך להחזיר לקופת המדינה. יועצו פנה לחברי מפלגתו: "אסביר לכם מה לעשות עם הכסף"

זמן צפייה: 03:09

מתחקיר חדשות 13 שפורסם הערב (שישי) עולה כי בטרם הפך גדעון סער לשר המשפטים, הוא השתמש ב"תקציב לבוחר" שניתן לו, לטובת שימור הקשר עם הציבור, לקניית טלפונים בכ-9,000 שקלים, מחשבים בסך 10 אלף שקלים והשקעה ברשתות החברתיות. על אף שהיה אמור להחזיר אותו לקופה הציבורית, אם לא מצא לו שימוש. מטעמו של סער נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם".

בנוסף, שלח סער את אחד מיועציו, ערן שיוביץ, לחברי מפלגתו וביקש מהם לעדכן אותו כמה כסף נותר להם מאותו "תקציב לבוחר". "אנחנו לא משאירים כספים שלא נוצלו", אמר היועץ. "אם יש לכם עודפים, אז יש דרכים להשתמש בהם לפני שנגמרת השנה - אני אסביר לכם מה לעשות עם הכסף".

"תקציב לבוחר" הם כ-100 אלף שקלים שמקבל כל חבר כנסת. סער, שהוא לא ח"כ, מקבל כ-55 אלף שקלים. על כן, למפלגת תקווה חדשה מאות אלפי שקלים ב"תקציב לבוחר", שמהווה מתנה מהמדינה לשמירת קשר עם הציבור. כאמור, מי שלא מבזבז את הסכום, חייב עד סוף שנת הכספים להחזיר את רוב הכסף שנשאר לקופה הציבורית.