גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות - כמו בכל העולם המערבי"

בכיר הליכוד התייחס בריאיון לחדשות 13 לפריימריז במפלגה, טען כי הוא יגדיל את גוש הימין - וקרא לראש הממשלה להתעמת מולו על נושאים שעל סדר היום. "מגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן"

זמן צפייה: 08:13

בכיר הליכוד גדעון סער התראיין היום (שבת) בתוכנית "מהדורת השבת" וקרא לעימות פוליטי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגדו הוא יתמודד בפריימריז בעוד כשבועיים. "אני קורא לנתניהו לקיים עימות - כמו שעושים בארצות הברית", אמר סער.

"אני חושב שמגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן – מה כל אחד מציע בנושאי רצועת עזה, על הרפורמות הבריאותיות והחברתיות", המשיך חבר הכנסת. "אני חושב שזה הוגן כמו שזה קורה בכל העולם המערבי, אני אתאים את עצמי ללוח הזמנים של נתניהו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיל הים הטורקי גירש ספינה ישראלית ששטה באזור קפריסין

תחקיר: אתרים המעודדים אנטישמיות בצרפת נשענים על רשת אמריקנית

חיובי או "הוא זכאי": איזה קמפיין עדיף לנתניהו? • פרשנות

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

סער התייחס גם לבחירות הפנימיות במפלגתו ולהשפעתן על הבחירות הכלליות. לדבריו, "יש כבר שישה סקרים שאומרים שאני מגדיל את גוש הימין - נתניהו לא יכול להביא קולות מהגוש השני. ללא התחדשות ושינוי נגיע לאופוזיציה. תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו מה יקרה בבחירות הכלליות במרץ".

כמו כן, בכיר הליכוד נתן את דעתו על כתבי האישום נגד ראש הממשלה ואם הוא צריך לפרוש. לטענתו, "העניין העקרוני נקבע על ידי חוק, שקובע את האיזון הערכי. הוא נותן ערך לבחירת הציבור מול התובע הכללי. עם כל הקושי זו ההחלטה של המחוקק ואי אפשר לקבוע נורמה אחרת לגבי נתניהו".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס,לע''מ

בתוך כך, ח"כ דוד ביטן התארח בתוכנית "המטה המרכזי" והתייחס לבחירות הפנימות בליכוד הצפויות בעוד כשבועיים. לטענתו, "הטענות של סער נגד נתניהו הן אותן טענות של כחול לבן" והוסיף כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יודח, "המפלגה תאבד עשרה מנדטים".

"אני התנגדתי לפריימריז כי ראיתי לאן זה יוביל. כחול לבן רוצים שנתניהו ירד מהבמה", אמר ביטן. "מה שעושה גדעון סער - משרת את השמאל. פריימריז צריך לשרת מטרה, היום לא צריך בחירות פנימיות, כי זה רק גורם נזק".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-20191214-1956' autoplay='0' credit='' desc='יואב קיש ודוד ביטן בריאיון ל"המטה המרכזי"' kid='' duration='597'']

בנוסף על כך, ח"כ יואב קיש גם התארח בתוכנית ונתן את דעתו על הבחירות הפנימיות במפלגה. לדבריו, "תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו את תוצאות הבחירות. נתניהו פשוט לא מסוגל להקים ממשלה, אם הוא יבחר - אנחנו נתגעגע לימי הבלוק 55".