סער: "יש לחדש את המו"מ לצירוף סיעת ימינה לקואליציה"

חבר הכנסת מהליכוד הגיב לדברים של בנט ברדיו 103 לפיהן הוא מוכן להיכנס לקואליציה בתנאים מסוימים. לאחר מכן, יו"ר ימינה הבהיר: "לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת, המנותקת והעצלה הזו"

זמן צפייה: 09:18

חבר הכנסת גדעון סער כתב היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי "יש לחדש את המו"מ לצירוף סיעת 'ימינה' לקואליציה. 'ימינה' היא חלק מהמחנה הלאומי וקרובה אידיאולוגית לליכוד. אין סיבה שתשאר באופוזיציה".

את הדברים אמר בתגובה לריאיון של יו"ר ימינה נפתלי בנט מוקדם יותר ברדיו 103, שבו אמר: "אני מוכן להיכנס לקואליציה גם בלי לקבל תפקיד שר, אם ימנו אותי לפרוייקטור של המאבק בקורונה, אבל בתנאי שיתנו לי סמכויות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בנט: "אנו יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו"

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

עם זאת, מאוחר יותר בנט הבהיר את דבריו: "אנחנו לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת, המנותקת והעצלה הזו, שמפקירה את אזרחי ישראל ברגע הקשה בחייהם, ללא פרנסה. אמרתי שאני תמיד אהיה מוכן לסייע לעם שלי ולמדינה שלי במערכה נגד הקורונה, כאזרח שאוהב את המדינה וכואב את אובדן הפרנסה של מיליון ישראלים".

כזכור, המשא ומתן עם ימינה התפוצץ לאחר הבחירות האחרונות והקמת ממשלת האחדות והם נותרו מחוץ לקואליציה. בנט תקף את נתניהו בחריפות על ההחלטה והאשים אותו בפירוק גוש הימין, וקיים מסיבת עיתונאים בה הודיע כי לא מתקיים משא ומתן עם נתניהו לכניסה לממשלה, וכי פניהם לאופוזיציה.

"גנץ וגבי אשכנזי איימו על נתניהו, אז נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי הייסוד", אמר בנט, "הוא ידע שאיתנו לא מוחקים את הריבונות, וזאת הסיבה שהוא בעט בימינה. נתניהו רוצה לצידו גמדים מוחלשים – לא ימנים חזקים וזה אנחנו".

נט המשיך לתקוף את רה"מ ואמר כי "נתניהו מחק את הריבונות מקווי הייסוד. נתניהו מחק את המילים יהודה ושומרון מקווי הייסוד. במשך שנה רה"מ נתניהו הבטיח, הצהיר, נשבע פעם אחר פעם שהוא יחיל את הריבונות המלאה על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אבל לא רק, הוא גם מחק מקווי הייסוד כל אפשרות לבצע שינוי במערכת המשפט שהוא כל כך מרבה לדבר עליה. נתניהו מחק מקווי הייסוד כל זכר לימין. ובבחירה בין נתניהו לבין דרך הימין – נתניהו בוחר בנתניהו".

"פירוק גוש הימין הוא הטעות הפוליטית הגדולה ביותר של נתניהו בעשור האחרון", ציין בנט. "מרוב שהוא מנסה לפצל אותנו מבפנים – הוא פיצל את עצמו מאיתנו, הוא פיצל את עצמו מהימין, מהציונות הדתית והחילונית, מהאנשים שהיו הכי נאמנים אליו ולדרך. אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו".