הליכוד: החלטה על פריימריז לראשות המפלגה תתקבל אם יהיו בחירות

ביום ראשון יתכנס מרכז הליכוד להצביע על ביטול הפריימריז לרשימה בלבד • סער בריאיון לחדשות 13: "רבים בצמרת הליכוד תומכים בעמדתי, מקווה שאם נידרדר לבחירות שלישיות - נראה אותם מתייצבים"

ימים של הכרעה: ממפלגת הליכוד נמסר היום (רביעי) כי ההחלטה בנושא פריימריז לראשות המפלגה תתקבל בהמשך "אם וכאשר ניגרר לבחירות". עוד נמסר כי ביום ראשון, שלושה ימים לפני תום המנדט, מרכז הליכוד יתכנס ויצביע על ההחלטה לביטול הפריימריז לרשימת המפלגה בלבד.

בתוך כך, ח"כ מהליכוד גדעון סער התייחס לאפשרות של פריימריז לראשות המפלגה בריאיון בחדשות 13 ואמר כי "בצמרת הליכוד, מתוך שיחות שאני מקיים, יש הרבה שתומכים בעמדתי. אני מקווה שבהמשך הדרך, אם חלילה נדרדר לבחירות שלישיות, אנחנו נראה אותם מתייצבים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "פתוח לשיחות על אחדות"; גנץ: "עושים את כל המאמצים"

גדעון סער: "קיבלתי אלפי תגובות חיוביות ותמיכה מחברי הליכוד"

סער: "אלה שמשתלחים בי יודעים שאנחנו בטירוף מערכות"

גדעון סער בריאיון לאמנון לוי
גדעון סער בריאיון לאמנון לוי | צילום: חדשות 13

"אתה תראה חברי כנסת מצטרפים אחרי שיהיה תאריך לפריימריז, ויותר מאשר על יד אחת", טען סער. "אם אני מסתכל על עתיד המדינה, אם לא נצליח להקים ממשלה בשבוע הקרוב – חייבים לעשות שינוי. אם לא נעשה אותו נאבד את השלטון. אני מקווה שבימים שנותרו תגבר התבונה ובסוף תהיה איזושהי ממשלת אחדות. זה בסופו של דבר הרבה יותר טוב מאלטרנטיבה אחרת".

סער התייחס גם ליחסים עם נתניהו ואמר כי "במשך הרבה מאוד שנים הייתי מאוד קרוב לנתניהו. אני בהחלט למדתי ממנו המון דברים, יש מה ללמוד ממנו, ויש גם דברים שלא צריך ללמוד ממנו. באיזשהו שלב היחס מצדו השתנה. אני תמיד שמרתי על יחס ענייני, חשבתי על טובת התנועה והמדינה".

"נתניהו עומד בראש הליכוד למעלה מ-20 שנים במצטבר", המשיך, "אנשים מעריכים אותו ואת ההישגים שלו ומרגישים שהם צריכים לגבות אותו. כשאני צריך לעשות את החשבון, אני מרגיש עם כל הערכתי שאין אף אחד מאיתנו שהוא יותר גדול מהדרך שלנו א יותר גדול מהמדינה. אני לא קורא תיגר על נתניהו, אני חושש שאנחנו ניפול ונמסור את השלטון במתנה ליריבינו הפוליטיים מהשמאל".