סער אחרי המפלה בכנסת: "רע"מ ומרצ ישלמו מחיר"

לאחר כישלון העברת חוק יו"ש במליאה, שר המשפטים מאיים על רע"מ ומרצ בעקבות ההצבעות של גנאים ורינאוי-זועבי: "לכל מפלגה יש דברים שהיא רוצה לקדם". הוא נמנע לומר מה יעשה עם החוק שוב לא יעבור ותקף את נתניהו: "העמדה שלי לגביו לא השתנתה ואף התחזקה"

זמן צפייה: 06:54

שר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ואמר כי יש צורך לאכוף ללא פשרה משמעת קואליציונית. "רע"מ לא התנהגה כמו מפלגה בקואליציה והיא תשלם על זה מחירים, אין כזה דבר שהיא מפלגה בקואליציה והיא תקבל את מה שהיא רוצה", אמר סער, "לגבי מרצ, גם היא לא אכפה משמעת קואליציונית ורע"מ השתוללה. עליהן לאכוף משמעת קואליציונית ללא דיחוי כי הן מנסרות את הענף על העץ".

"אני הזהרתי לאורך השבוע האחרון שמי שיכשיל את החוק הזה, מפיל בעצם את הממשלה", אמר שר המשפטים בפתח הריאיון, "אותם ח"כים מרע"מ וממרצ הציבו את הממשלה במצב בלתי נסבל. אומרים אנשי אותם מפלגות שהם יעשו סדר. מדברים על זה שחלק מהם יתפטרו מהכנסת. אני לא יודע. זה באחריותם לאכוף משמעת קואליציונית שתאפשר את קיום הממשלה".

"אין פה משהו שבא במפתיע", הוסיף סער, "היה חודש של דחיות. אין כזה דבר לטמון את הראש כמו בת יענה. זה לא חוק של תקווה חדשה או הבטחת בחירות. אני עושה את זה מתוקף תפקידי כשר המשפטים. אם אחמד טיבי מצביע נגד החוק, אני מבין אותו. אבל כשהליכוד והציונות הדתית מצביעים נגד - אני לא מבין את זה".

"נתניהו הצביע ב-2005 בעד ההתנתקות", המשיך שר המשפטים, "אתמול הוא הוביל את כל הליכוד וכל האופוזיציה להצבעה בעד התנתקות מיהודה ושומרון. הוא יזם את הפלת החוק הזה. זה חסר אחריות ומה הוא מלמד? הוא בדיוק כמו שהוא היה כשמנע את תקציב המדינה ומעדיף אינטרסים פוליטיים על טובת המדינה. הוא לא יקבל פרס על הפלת חוק יו"ש".

"אמיר אוחנה משקר, אין מגעים", אמר סער, "נגיד שהייתי רוצה לעשות הסכם עם נתניהו. הייתה לי את ההזדמנות הכי טובה. העמדה שלי לא השתנתה. היא אפילו התחזקה כי אי אפשר לקבל התנהלות שמעדיפה אינטרסים פוליטיים. זה לא על הפרק. אני לא רואה יכולת לשתף פעולה עם סוג ההתנהלות שהייתה אתמול".

סער נמנע מלענות על השאלה מה יקרה אם החוק לא יעבור, אך אמר: "אני אביא לממשלה את חוק יו"ש. אני אבחן היטב האם יש סיכוי למהלך כזה. היה מאוד חשוב להעמיד את הנושא הזה על סדר היום".