הדחת ניצב אשד: היועמ"שית דורשת שוב פגישה עם בן גביר

לאחר שלא קיבלה מענה מלשכתו, בהרב-מיארה שיגרה מכתב לשר לביטחון לאומי בו היא דורשת שוב פגישה עם השר בעניין הדחתו של מפקד מחוז ת"א. היועמ"שית גם סירבה לבקשתו של בן גביר לייצוג עצמי בכל עתירה - וציינה כי כל מקרה ייבחן לגופו

זמן צפייה: 01:23

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה הבוקר (שני) מכתב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בו היא דורשת שוב פגישה עם השר, לאחר שלא קיבלה מענה מלשכתו, בעניין הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד.

עוד התייחסה בהרב-מיארה במכתבה לבקשתו של בן גביר לייצוג עצמי, לאחר שטען כי הוא איננו מעוניין שהיועמ"שית תייצג אותו. בהרב-מיארה פסלה את בקשתו לייצוג עצמי בכל עתירה, וכי כל מקרה ייבחן לגופו.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה למכתב היועמ"שית: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי". בהמשך, בן גביר טען כי פנה לבג"ץ "בדרישה לייצג את עצמי בעתירות כנגד המשרד לביטחון לאומי. בתנאים שנוצרו, איני יכול עוד לתת אמון ביועצת המשפטית לממשלה ובייצוג שלה".

המפכ''ל קובי שבתאי והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה
המפכ''ל קובי שבתאי והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, אמש פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי בשיא העימות בין המפכ"ל קובי שבתאי לבין השר בן גביר, ואחרי הקפאת ההדחה של מפקד מחוז תל אביב, בהרב-מיארה נפגשה אתמול עם המפכ"ל.

הפגישה הוגדרה כ"פגישת עבודה" שנקבעה מראש ונמשכה כשעה וחצי. שבתאי אמר לבהרב-מיארה כי הוא טעה בשיקול הדעת כשהסכים להשעות את  ניצב עמי אשד. כמו כן, במשרד המשפטים מעודדים את המפכ"ל ואומרים כי הם מודעים ללחץ הפוליטי שמפעיל עליו השר לביטחון לאומי.