ראש אונר"א: הפלסטינים מיואשים, בעזה מחפשים אוכל באשפה

פליפה לזריני סיפר כי פלסטינים רבים במזרח התיכון "חסרי תקווה" מהמצב הקיים, והזהיר: תושבי הרצועה מתקשים לספק אוכל למשפחותיהם, עקב היעדר התמיכה הכספית מצד ארה"ב והתפשטות מגפת הקורונה

זמן צפייה: 02:03

ראש אונר"א, פליפה לזריני, התייחס הבוקר (שני) למצב הפלסטינים במזרח התיכון וטען כי הם "מיואשים וחסרי תקווה" מהמצב הקיים. כמו כן, לזריני הזהיר כי העוני ברצועת עזה מגיע להיקפים חסרי תקדים, כשהתושבים מחפשים אוכל באשפה ומתקשים לספק מזון למשפחותיהם, בעקבות היעדר התמיכה הכספית מארצות הברית והתפשטות מגפת הקורונה.

"בסביבה כל כך לא יציב ובלתי צפויה, אנחנו צריכים מימון יציב", אמר ראש אונר"א. "אנחנו במצב חירום באופן קבוע כשמדובר בתזרים מזומנים, הארגון תמיד מחפש אחר מקורות מימון". זאת, בעקבות הצורך של הארגון, שבו מועסקים כ-30 אלף עובדים, במימון של כ-100 מיליון פאונד בשנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

1,609 נבדקים אובחנו אתמול בקורונה; שיעור החיוביים – 7.7%

אל תעבדו עלינו: האמירות הבעייתיות שהדהדה המשטרה על ההפגנות

בפעם ה-17 בתולדותיה: לוס אנג'לס לייקרס זכתה באליפות ה-NBA

ילד ברצועת עזה
ילד ברצועת עזה | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים, העריכו בישראל כי ההתמודדות נגד מגפת הקורונה תגרום לחמאס להגיע לרגיעה, לכן הוצע לארגון הטרור סיוע במאבק בנגיף כתנאי להפסקת הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום.

לפני שבוע שוגרה רקטה שוגרה לעבר יישובי עוטף עזה, ונפלה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול - כך אישר דובר צה"ל, לאחר שהופעלה התרעת צבע אדום באזור. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. אין שינוי בהנחיות לתושבים. זמן קצר לאחר מכן, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה.

פליפה לזריני
פליפה לזריני | צילום: רויטרס