דיווח: המשלחת הקטארית צפויה להכניס היום את הכסף לרצועה

גורמים בכירים מסרו לעיתון "אל-קודס" כי המשלחת, בראשות השגריר מוחמד אל-עמאדי, תגיע לרצועה - חרף דיווח מוקדם יותר, לפיו המתווכים דחו הגעתם, בשל התעכבות הדיונים עם הצד הישראלי

זמן צפייה: 00:47

המשלחת הקטארית, בראשות השגריר מוחמד אל-עמאדי, צפויה להגיע היום (ראשון) לרצועת עזה - כך דיווחו גורמים בכירים לעיתון "אל-קודס". זאת, לאחר שאתמול דווח כי המתווכים הקטארים דחו את ביקורם ברצועה, בשל התעכבות הדיונים עם הצד הישראלי בדבר הכנסת המענק לעזה.

עוד בחדשות 13:

"ישראל הציבה את החזרת גופות החיילים כתנאי לרגיעה ברצועה"

"בכירי חמאס לשליח האו"ם: 'אין לנו קשר לירי הרקטות לישראל'"

אלפי פלסטינים הפגינו סמוך לגדר הרצועה; 7 שריפות פרצו בעוטף

בכירי חמאס וניקולאי מלאדנוב ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

גורמים בחמאס אמרו אתמול כי ישראל התנתה את המשך יישום צעדי הרגיעה בחידוש הדיון בסוגיית גופות החללים המוחזקים בידי הארגון. עוד אמרו המקורות, לעיתון "ערבי 21" כי חמאס "סירבה בתוקף לתנאי הישראלי".

בנוסף, אמרו המקורות כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, משקיע מאמצים כבירים כדי למנוע התדרדרות להסלמה נוספת, כשהוא מעביר מסר מחמאס לישראל, לפיו הארגון מטיל את מלוא האחריות לכל הסלמה עתידית על ישראל. זאת, לדבריהם, מכיוון שישראל לא ממלאת את חלקה בהסכמי הפסקת האש שהושגו לפני מספר שבועות.

איסמאעיל הנייה וניוקלאי מלאדנוב ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר שלשום, נכנס שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לרצועת עזה דרך מעבר ארז ונפגש עם הנהגת חמאס. מלאדנוב העביר מסרי הרגעה בין ישראל לחמאס. בפגישה נכח, בין היתר יו"ר הלשכה המדינית של הארגון אסמעיל הנייה. השניים דנו בהשקעת הכסף הקטרי בפרויקטים של האו"ם ברצועה. לאחר הפגישה, יצא מלאדנוב מעזה דרך מעבר ארז.

כמו כן, עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח כי המתווכים הקטארים, המצרים ומתווכים מהאו"ם העבירו מסרים מרגיעים בנוגע להמשך ביצוע הבנות הרגיעה, וביניהן הכנסת הכסף הקטארי ופתיחת מרחב הדיג מחדש לפני סוף השבוע הקרוב.