נתניהו: "פתוח לשיחות על אחדות"; גנץ: "עושים את כל המאמצים"

ראש הממשלה התייחס לאפשרות להקמת ממשלה ואמר: "אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו, הם לא זזים מילימטר". יו"ר כחול לבן ביקר את התנהלות נתניהו: "הוא שם את עצמו לפני המדינה"

זמן צפייה: 00:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לאפשרות הקמת ממשלת אחדות בטרם המראתו לפורטוגל לפגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומאפו, ואמר: "אני רוצה אחדות. שמעתי את מיקי זוהר מביע תסכול של רבים בציבור, שאחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן הם לא זזים מילימטר או ננומטר. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד ואינטרס פרטי של אדם אחד - יאיר לפיד. אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של אחדות, ועדיין פתוח לשיחות".

עוד התייחס ראש הממשלה ליו"ר ישראל ביתנו, ולאפשרות לקיום בחירות נוספות ואמר:"ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו, זו החלטה שלו. העדיפות הראשונה של המדינה היא אחדות, אנחנו לא זקוקים לבחירות מיותרות לגמרי, אך אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191204-1228' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ikfk71d2' duration='99'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ לנתניהו בפגישתם: תוותר על החסינות? רה"מ: "עוד לא החלטתי"

פגישת רה"מ וגנץ תמה אחרי כשעה; חילופי האשמות בין המפלגות

רה"מ משיב לגנץ: "ברית הגנה עם ארה"ב לא תגביל את חופש הפעולה"

בני גנץ בסיור ברמת נגב
בני גנץ בסיור ברמת נגב | צילום: דניאל חג'בי

בתוך כך, קיים יו"ר כחול לבן בני גנץ סיור באזור רמת הנגב לזכר יום האזכרה לראש הממשלה דוד בן גוריון. שם, ביקר את התנהלות נתניהו ואמר: "דוד בן גוריון, שהשיא שלו באורך כהונה כראש ממשלה נשבר רק על ידי נתניהו. כשהוא סיים את תפקידו, הוא הלך והתיישב בשדה בוקר, הפריח את הנגב. אחריו היו רבים כמותו. הוא לא שם את עצמו לפני המדינה. במציאות הפוליטית של ימינו - נתניהו מציב את עצמו היעדים של המדינה, זה מרחב הקושי שבו אנחנו נמצאים. אני מקווה שלא נגיע בחירות שלישיות".

"למרות כל הצהרות ההאשמה שאנחנו שומעים בשעות האחרונות, אנחנו חותרים לאחדות. אמרתי 'אחדות' מאז נאומי הראשון, ומאז אני אומר ומחפש אחדות. אמשיך לעשות זאת גם בכנסת שתורכב, שאני מקווה שכהנותה תהיה ארוכה, כמו שזה מסתמן כרגע".

יו"ר כחול לבן הגיב לפגישתו עם נתניהו אתמול, ואמר: ""צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת,  ולפני שהגעתי לרכב יצאה הודעה הפוכה לגמרי לתקשורת. בפגישה נתניהו לא הציע שום דבר חדש, הוא התבצר בעמדותיו. לא כך מנהלים משא ומתן".

בהתייחס לנסיעתו של ראש הממשלה אמר גנץ: "אני לא הייתי מתכנן אף נסיעה על יום האזכרה לבן גוריון, אבל אני לא מתכנן את לוחות הזמנים של אף אחד - תצטרך לשאול אותו לגבי זה".