גנץ אחרי הטלת המנדט על נתניהו: "לא נשב עם ר"מ תחת אישום"

יו"ר כחול לבן הגיב להחלטת הנשיא לאפשר ליו"ר הליכוד להרכיב את הממשלה: "נושא זה חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה". עוד הוסיף: "בלוק הימין לא מאפשר אחדות"

זמן צפייה: 18:28

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (רביעי) להטלת המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ואמר: "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד מי שנמצא בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה, לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה".

"כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא מו"מ בין שתי המפלגות הגדולות, וביניהן בלבד. זאת, על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה", הסביר גנץ.

עוד אמר גנץ כי בלוק הימין שהרכיב הליכוד מקשה על הקמת ממשלת אחדות. הוא אמר: "לצערנו, כבר בראשית הפגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן הודיע שר התיירות יריב לוין, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, מו"מ להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט, הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בדרך לאחדות? גנץ ונתניהו ייפגשו הערב פעם נוספת עם ריבלין

המו"מ כשל: הנשיא הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

בהיעדר התקדמות במו"מ: נתניהו צפוי לקבל המנדט – עוד הערב

בני גנץ ובנימין נתניהו לוחצים ידיים
בני גנץ ובנימין נתניהו לוחצים ידיים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב הודיע הנשיא ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה על רה"מ נתניהו, וממחר יינתנו לו 28 ימים לביצוע המלאכה. זאת בתום פגישה שנערכה בין השניים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהסתיימה ללא הסכם בין הצדדים.

ראש הממשלה נתניהו: "אני עושה זאת מתוך ידיעה לא שיש לי סיכויים גבוהים יותר להרכיב ממשלה, אלא שאי היכולת שלי קצת קטנה מזו של אי היכולת של גנץ, משום ששנינו לא נוכל להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זו ממשלת אחדות לאומית, רחבה ומהירה".

"אנו צריכים את האחדות והפיוס הלאומי – קודם כל כדי להשיג פיוס לאומי, וחיוני בעת הזאת במיוחד. עברנו מערכת בחירות קשה מכל הצדדים ולכל הצדדים, ואנחנו צריכים לאחד את העם ולאחות את הקרעים", המשיך נתניהו.

"אבל אנחנו עומדים מול שלושה אתגרים כבירים: הראשון הוא ביטחוני, וכולנו רואים את התעוזה והחוצפה של איראן. זו לא גחמה וזה לא ספין – זה אתגר ביטחוני כביר והוא מתקרב במהירות עצומה. כדי להתמודד עם אתגר כזה אנחנו צריכים לשלב כוחות כי העם צריך להיות מאוחד ומוכן".