הכנסת אישרה את הקמת הוועדה המסדרת; בלוק הימין החרים הישיבה

ברוב של 61 חברי כנסת, אושרה הקמת הוועדה שתקבע את הרכבי הוועדות הזמניות. גוש הימין כולו החרים את ההצבעה, מלבד אדלשטיין שנמנע. גנץ לליכוד: "ירדתם מהפסים? לא לקיים את פסיקות בג"ץ?"

זמן צפייה: 05:28

הכנסת אישרה הערב (שני) ברוב של 61 חברי כנסת את הקמת הוועדה המסדרת, שתקבע את הרכבי הוועדות הזמניות. 58 חברי גוש הימין החרימו את הדיון וההצבעה, ואדלשטיין נמנע. יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את חברי הליכוד המהלך נאומו במליאת הכנסת, לאחר שאלה קראו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא לכבד את פסיקת בג"ץ: "במעשה חסר תקדים ניסו לשתק את הכנסת. דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חרום".

כזכור, מוקדם יותר היום דרש בג"ץ מאדלשטיין להשיב האם בכוונתו להעלות עוד השבוע לדיון את סוגיית החלפתו. זאת, לאחר שהוגשו נגדו מספר עתירות בדרישה לכנס את המליאה כדי לדון בבחירת יו"ר כנסת חדש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לסייע במלחמה בקורונה": חברת היי-טק ייבאה 66 אלף מטושים

"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

מוכרחים להמשיך לשדר: כך נראים שידורי חדשות 13 בצל הקורונה

חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת
חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

"עכשיו יש קריאות של שרים לא למלא אחר הוראות בג"ץ. חבריי בליכוד - אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה", הבהיר, "אחדות בעם ובממשלה לא בונים באיומים או תחת אולטימטומים".

גנץ פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו - שלא נכח בדיון, ואמר: "נתניהו, בניגוד אליך - לעולם לא נפגע במיעוט וקולו החיוני והחשוב. הפעלת כל המוסדות הדמוקרטים אינה מגבילה את פעולות הממשלה, היא נותנת להן תוקף ומאפשרת להצליח במאבק משותף מול משבר מורכב. אני מתחייב כאן מעל הבמה - כשיהיו מהלכים קשים ונכונים נצביע בעדם וניתן גיבוי מלא. גם אם זה יפגע בנו פוליטית".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"הניסיון הציני להתנות משא ומתן לאחדות בשבירת הכללים הדמוקרטים – לא יצליח. כבר היום נדאג להפעיל את הכנסת ונפעל למנות יו"ר כנסת בהקדם. במקביל, נדאג לאזרחים ונמשיך לחתור להקמת ממשלה רחבה, טובה ופטריוטית. אני קורא לחבריי שלא הגיעו היום למשכן – זה לא הזמן לפלגנות וספינים. זה צו השעה של כל החברה הישראלית".

"בדמוקרטיה הישראלית יש סדר ובדמוקרטיה הישראלית המנדט הוטל עלי על ידי נשיא המדינה", סיכם גנץ. "לצידי רוב התומך בהחלפת נתניהו. אני קורא גם הערב לליכוד ולנתניהו להצטרף - בואו נקים ביחד ממשלה שתתמודד עם אתגרי השעה".