גנץ לקראת ההצבעה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות: "צורך לאומי קריטי"

שר הביטחון התעקש כי לא מדובר בעניין פוליטי אלא בעניין ביטחוני בלבד: "אסור לשחק בביטחון המדינה". רה"מ בנט צפוי להימנע מחר בהצבעה, שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון אלקין יתנגדו, ושר המשפטים סער העניק הצבעה חופשית לחברי סיעתו

זמן צפייה: 01:21

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שבת) במפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון להצבעת הממשלה מחר על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות ואמר כי "מדובר בצורך לאומי - אסור לשחק בביטחון המדינה".

כמו כן, במהלך המפגש טען גנץ כי ההתעקשות על הקמת הוועדה לא נובעת מצורך פוליטי אלא ביטחוני בלבד: "זה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים. אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להימנע מחר בהצבעה על הקמת הוועדה, כאשר שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון והבינוי זאב אלקין צפויים להתנגד להחלטה. שר המשפטים גדעון סער החליט הערב לתת הצבעה חופשית לחברי סיעתו לגבי עניין ועדת החקירה הממלכתית, כאשר שרת החינוך ממפלגתו, יפעת שאשא-ביטון, צפויה להצביע בעד.

כזכור, שר הביטחון גנץ ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו לפני כשבוע כי הצעת ההחלטה ועל עדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט תעלה לאישור הממשלה - זאת כשלושה חודשים לאחר שהשר גנץ הגיש למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת הוועדה בתיאום עם משרד המשפטים.