לפני ביקור ביידן בישראל: גנץ יקדם בנייה של כ-4,000 יחידות דיור בהתנחלויות

לאחר שבעה חודשים בהם לא התכנסה מועצת התכנון העליונה בעקבות ויכוחים פוליטיים בין הימין והשמאל, וברקע האולטימטום שהציב ח"כ ניר אורבך למען הישארותו בקואליצה - שר הביטחון יאשר בשבוע הבא בניה של אלפי יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון. בשמאל תקפו: "מהלך לא מוסרי שפוגע בעתיד אזרחי ישראל"

בניה בהתנחלויות
בניה בהתנחלויות | צילום: רויטרס (ארכיון)

לאחר שבעה חודשים בהם לא התכנסה מועצת התכנון העליונה בעקבות ויכוחים פוליטיים בין הימין והשמאל, וברקע האולטימטום שהציב ח"כ ניר אורבך למען הישארותו בקואליציה - שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שישי) כי יאשר בשבוע הבא בניה של כ-4,000 יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון.

בנייה ביהודה ושומרון, ארכיון
בנייה ביהודה ושומרון, ארכיון | צילום: רויטרס

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך בירך על הוצאת זימון לכינוס המת"ע:

גם שרת הפנים איילת שקד בירכה על החלטת הממשלה:

מנגד, היו מי שתקפו את הממשלה על על ההחלטה לקצץ במספר יחידות הדיור. יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני התייחס לקיצוץ המשמעותי ביחידות הדיור: ״בזמן הלוויותיהם של נרצחי הפיגוע - ממשלת ישראל בחרה להכנע לטרור.קרוב ל2000 יחידות שאושרו על כל ידי גורמי המקצוע ומוכנות לאישור , קוצצו הבוקר על ידי ממשלת ישראל."

דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע
דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע וראש מועצת בקעת הירדן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק מועצה אזורית בקעת הירדן

דוד אלחייני, גינה בחריפות ואמר: ״בשעה שבה מובאים למנוחות נרצחי הפיגוע באלעד, ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון נותנים פרס לטרור ומורידים תכניות ביישובים כמו תל ציון, כפר תפוח, מבוא דותן, קרית ארבע ומבואות יריחו. זוהי כניעה בפני האויב שמוכיחה שוב שלממשלה הזו אין זכות קיום, והיא צריכה להתחלף לפני שיהיה מאוחר מדי."

החלטת הממשלה לכנס את המועצה מגיעה על רקע המתיחות הפנימית בקואליציה והאוליטימטום שהציב ח"כ ניר אורבך לרה"מ בנט: כינוס המועצה או פרישתו של אורבך מהממשלה.

ח"כ מוסי רז ממרצ תקף גם הוא את הממשלה על ההחלטה: