גנץ בתגובה ראשונה לאחר הדחת ברדוגו מגל"צ: "אני משתמש פוליטית בתחנה? מגוחך"

ברקע הטענות של שדר גל"צ ברדוגו כי הדחתו מהתחנה היא ניסיון להשתיק את הקול הימני ברדיו, שר הביטחון התייחס לראשונה לאירוע ואמר: "כשמיניתי את ממלאת המקום גלית אלטשטיין לתפקידה - אמרתי לה שאין לי ולא תהיה לי נגיעה בלוח השידורים ובמינוי הכתבים והשדרים"

זמן צפייה: 02:17

חמישה ימים לאחר הדחתו של שדרן הרדיו והפובליציסט יעקב ברדוגו מהתוכנית "יומן הערב", שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לראשונה לנושא זה ואמר: "הניסיון להציג אותי כמי שמשתמש פוליטית בתחנה מגוחך - לא התראיינתי בגל"צ מעל שנה, גם כשמצבי הפוליטי היה פחות טוב מעכשיו".

כמו כן, התייחס בדבריו שר הביטחון למינוי ממלאת המקום גלית אלטשטיין לתפקידה בתחנה: "קבעתי שאי אפשר לקבל מצב שחיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה, ואמרתי לאלשטיין שאלו הציפיות שלי ממנה. בכל שאר הנושאים, מלוח השידורים, דרך מינוי הכתבים והשדרים – אין ולא תהיה לי שום נגיעה".

יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגו | צילום: ויקיפדיה

כזכור, בשבוע שעבר החליטה העורכת הראשית אלטשטיין על ביטול התוכנית "וילנסקי את ברדוגו" ב-17:00 בערב. לפי החלטתה, התוכנית תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום בהגשת ירון וילנסקי כפי שהיה בעבר. מהתחנה נמסר בתגובה כי ברדוגו ימשיך להגיש את התוכנית "מחשבות בע"מ", וכמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל.

למחרת ההודעה על הדחתו, ברדוגו התפטר מתוכניתו "מחשבות בע"מ", לאחר שמתח ביקורת על ההחלטה להדיחו מהתוכנית "וילנסקי את ברדוגו" ערב לפני כן. בתוכנית, אותה הגיש כבכול שבוע עם משה שלונסקי, אמר כי "מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע".

הפרשן סיכם את זמנו בתחנה ואמר כי "התוכנית זוכה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד, גם ביחס לתחנה וגם ביחס למתחרים. אבל מסתבר שבישראל של 2022, זה לא הקריטריון הקובע. הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה ובתוכה".