2 מקומות בעשירייה הראשונה: מגעים בין גנץ לפרץ על ריצה משותפת

ברקע הירידה בסקרים, ראשי כחול לבן והעבודה שוחחו על האפשרות לרוץ ברשימה אחת. כך, העבודה - בניגוד לסקרים, תעבור את אחוז החסימה. מרב מיכאלי והמוסדות הפנימיים של העבודה צפויים להתנגד

זמן צפייה: 04:42

בשבועות האחרונים יו"ר כחול לבן בני גנץ דן עם יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בנוגע לאפשרות לרוץ יחד, ברשימה אחת, בבחירות הבאות - אם הממשלה תיפול על רקע המחלוקת בתקציב. רעיון זה מגיע על רקע הסקרים שחווים צניחה לכחול לבן במניין המנדטים ואף חוזים כי העבודה לא תעבור את אחוז החסימה.

לפי המתווה המסתמן, פרץ ומפלגתו יקבלו שתי מקומות בעשירייה הראשונה של כחול לבן - אולם, כאמור, על פי הסקרים האחרונים וכן סקר חדשות 13 שנערך רק לפני שלושה ימים, לכחול לבן אין עשרה מנדטים. לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגתו של גנץ הייתה מקבלת שמונה מנדטים בלבד.

במפלגת העבודה צפויים להתנגד לעניין. חברת הכנסת מרב מיכאלי, למשל, חושבת שמפלגתה צריכה להוות חלופה לגנץ - כך שהעבודה לא יכולה להתמזג, לתחושותיה, עם כחול לבן. גם במוסדות הפנימיים צפויה להירשם התנגדות למהלך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרים פרץ: "יום קשה ומורכב – מחזיר אותי ליום שבו נפל בני"

גנץ וכוכבי דנו על עזה: על חמאס להרגיע – או שנסלים את התגובה

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

בני גנץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

בסקר האחרון שנערך בחדשות 13 עלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, גם מפלגת הליכוד הייתה נחלשת באופן משמעותי והייתה מקבלת 29 מנדטים בלבד - זאת לעומת 36 שקיבלה בבחירות שנערכו בחודש מארס. יש עתיד, לעומת זאת, נשארה עם 19 מנדטים. מי שהתחזקה באופן משמעותי בימים האחרונים היא מפלגת ימינה, שקיבלה 19 מנדטים - 13 מושבים יותר מהבחירות במארס.

המפלגה הגדולה הבאה היא הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15 ונשארת יציבה עם אותו מספר המנדטים. ש"ס עם שמונה מושבים, כמו גם ישראל ביתנו שיציבה עם 8 מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה 7.