ניצחון לגנץ: הושגה פשרה - חוק הפנסיות עבר בקריאה ראשונה

לאחר שהחרים את ההצבעות בכנסת, שר הביטחון הגיע להסכם פשרה עם מפלגת העבודה, שהתנגדה להעברת חוק הפנסיות התקציביות. הצעה אושרה בקריאה ראשונה על חודו של קול, כאשר 57 הצביעו ח"כים תמכו ו-56 התנגדו

שר הביטחון בני גנץ נואם בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב

שר הביטחון בני גנץ הגיע להסכם פשרה עם מפלגת העבודה בנוגע לחוק הפנסיות התקציביות, שעבר היום (שני) בקריאה ראשונה בכנסת על חודו של קול כאשר 57 ח"כים תמכו, ו-56 התנגדו. במסגרת ההסכם הוחלט כי תקום ועדת משותפת של העבודה והרווחה ושל חוץת וביטחון. בנוסף, הוסכם שאם השינויים בוועדה לא יהיו מקובלים, מפלגת העבודה לא תצביע בעד החוק בקריאה השנייה והשלישית וכי החקיקה תסתיים בקיץ.

כזכור, ביום רביעי האחרון פורסם כי אחרי רצף פגישות שנערכו בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין ראשי הקואליציה, הסתמן כי החוק יובא להצבעה. המחלוקת הייתה סביב השאלה אם השינויים בחוק ייערכו לפני הקריאה הראשונה וכאמור, הוחלט שהחוק יעבור בקריאה ראשונה לפני פגרת הכנסת והשינויים ייערכו לאחר מכן.

ד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי במשרד האוצר, אמר לחדשות 13 בשבוע שעבר כי "הפנסיות הצבאיות היום מאוד מאוד גבוהות בכל קנה מידה. אם נשווה את זה לשירות המדינה - הפנסיות שם הרבה יותר קטנות ומקבלים את הפנסיה בגיל הרבה יותר מאוחר. על כל שקל שמקבל בממוצע עבור כל חודש שירות מי שפורש משירות המדינה, בצבא מקבלים מעל תשעה שקלים - וזה פשוט לא יאומן".

שראל מבהיר שגם אם מדובר במטרה נכונה, יש חלופות אחרות שאפשר לייצר כבר עכשיו ולא בעוד שנים רבות. "גם אם המטרה שלהם ראויה, ויש המון סיבות לכך, זו הדרך הכי פחות אפקטיבית ובזבזנית", אומר שראל, "אפשר לייצר תמריצים יעילים כבר עכשיו".