גנץ: צריך לשמור על י-ם מאוחדת - אך יש בה מקום לבירה פלסטינית

בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, קרא שר הביטחון לקידום המו"מ עם הפלסטינים, והצהיר: "זכותם להרגיש עצמאות מהי". עוד הוסיף: "ייתכנו חילופי שטחים"

זמן צפייה: 00:20

במהלך ריאיון שהעניק היום (חמישי) ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, אמר כי "על ירושלים להשאר מאוחדת, אך יהיה בה מקום לבירה הפלסטינית. זאת עיר מרווחת מאוד ומלאה במקומות קדושים לכולם". עוד אמר גנץ כי "זכותם של הפלסטינים לחוש עצמאות מהי, אני רוצה שהם יהיו חלק ושתהיה להם עיר בירה. ייתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים".

בנוסף, התייחס גנץ בריאיון לתהליך השלום התקוע בין ישראל והפלסטינים: "אני לא מטיל את האחריות על הפלסטינים, אלא אני אומר כי אני מעוניין שהם יהיו חלק מתהליך השלום. תהליך זה עם מדינות ערב היא הזדמנות גדולה ואמיתית. אני מעוניין באמת להגיע להסדר עמם ואני בטוח כי בלעדיהם לא יהיה שלום מלא וכולל". עוד אמר שר הביטחון: "אני קורא לפלסטינים לשתף עמי פעולה ועם מדינות ערב השותפות כדי שיהיה להם מקום מכובד בתהליך השלום החדש".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום שני ברציפות: יותר מ-2,800 נדבקים – 3.5% מהבדיקות חיוביות

ביידן צפוי להתחסן בשבוע הבא נגד קורונה – פנס יתחסן מחר

התחזית: גשמים ברחבי הארץ, חשש להצפות מקומיות בערי החוף

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, ראש הממשלה החליפי נשאל גם לגבי סוגיות הליבה של הפלסטינים, כולל ירושלים והפליטים, וכך ענה: "הפלסטינים רוצים, ומגיע להם יישות בה יחיו באופן עצמאי". וכשנשאל האם בכוונתו ל"מדינה פלסטינית", אמר: "מדינה או אימפריה, שיקראו לה כמו שהם רוצים".

עוד מדבריו של גנץ בריאיון: "עלינו לדבר בשיח חדש ומודרני של דרכי פתרון, ולא להיצמד לשיח מסורתי. אנו מצדנו רוצים להיפרד מהם, וכמו כן לקבל ערבויות לביטחוננו. אם נסכים על הנושאים הביטחוניים - הרי שהפיתרון המדיני יגיע בקלות". "יהיה עלינו להגיע לא רק לפתרונות לבעיות, אלא גם לשיתוף פעולה עמוק בכלכלה, במדעים, בטכנולוגיות בחינוך ובכל דבר אחר. זוהי הזדמנות היסטורית".