במו"מ עולה: דירת השרד של שר החוץ תשמש את גנץ כמ"מ רה"מ

פרסום ראשון: מהמגעים בין כחול לבן לליכוד עולה כי הצדדים הגיעו לסיכום בנוגע למקום מגוריו של גנץ. עוד סוכם כי אם בג"ץ יפסול את נתניהו בשל כתבי האישום נגדו - ישראל תלך לבחירות נוספות

זמן צפייה: 01:14

פרסום ראשון: מהמגעים בין כחול לבן לליכוד עולה כי הצדדים הגיעו לסיכום בנוגע למקום מגוריו של בני גנץ, כך שכאשר הוא יכהן כממלא מקום ראש הממשלה הוא יגור בדירת השרד של שר החוץ. עוד סוכם כי אם בג"ץ יפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל כתבי האישום נגדו - ישראל תלך לבחירות נוספות.

נתניהו וגנץ נועדים הבוקר (שלישי) פעם נוספת במסגרת המשא ומתן לממשלת אחדות. זאת, לאחר שהנשיא ריבלין האריך אתמול את המנדט של גנץ ביומיים נוספים לבקשת השניים, שמסרו לו כי הם "קרובים מאוד להסכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המנדט של גנץ הוארך ביומיים – ייפגש עם נתניהו הבוקר פעם נוספת

בשל הקורונה: חדר התפירה בבי"ס – הפך למפעל חיוני לייצור מסכות

נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני
נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני

אמש, נמסר מבית הנשיא כי "הבקשה נמסרה כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם. על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי בחצות".

בתום הפגישה יצאה הודעה משותפת מטעם הצדדים, ובה נאמר כי "בפגישה בין נתניהו וגנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית".

גנץ בהצהרה בנוגע למגעים לאחדות
גנץ בהצהרה בנוגע למגעים לאחדות | צילום: חדשות 13

זמן קצר לפני כן, בכירים במפלגת ימינה תקפו את רה"מ, ואמרו: "לצערנו, מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין". לדבריהם, "זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מנגד, בליכוד תקפו בחזרה: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".