ביטול הפגישה עם הליכוד - במטרה שהציבור יתמקד בשימוע • פרשנות

בכחול לבן החליטו לבטל את פגישת ראשי המפלגות יום לפני שנפתח השימוע של רה"מ נתניהו - ולא בכדי. במפלגה רוצים לרכז את תשומת הלב הציבורית בנושא, ולא להסיטה לעניינים פוליטיים אחרים

זמן צפייה: 00:59

מחר (רביעי) היו אמורים להתחדש המגעים בין שתי המפלגות הגדולות בניסיון להרכיב ממשלת אחדות. אך עם צאת החג ויום לפני פתיחת השימוע בענייני ראש הממשלה נתניהו - הודיעו בכחול לבן על ביטול הפגישות שתוכננו למחר. התזמון ממש לא מקרי - ההחלטה של המפלגה נובעת הרצון למקד את תשומת הלב הציבורית בעובדה שראש ממשלה נמצא על סף כתבי אישום חריפים.

מה גם, שפריצת דרך במשא ומתן בין המפלגות לא עמדה באופק ולכן לא רצו לבזר את תשומת הלב לעניינים פוליטיים אחרים, והוציאו את הודעה לפיה "לא בשלו תנאי הסף לקיים מפגש של הצוותים". בליכוד הגיבו שהם "נדהמו" לקרוא על ההחלטה הזו וש"יאיר לפיד וכחול לבן גוררים את ישראל לבחירות שלישיות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

כחול לבן ביטלה המפגש בין גנץ לנתניהו; הליכוד: נדהמנו מההחלטה

עוד פגישה תמה ללא תוצאות: חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד

Whatsapp Image 2019 08 06 At 1
משה (בוגי) יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

מוקדם יותר היום, מפלגת כחול לבן ביטלה את המפגש שהיה אמור להתקיים מחר בין ראשי המפלגות בניסיון להרכבת ממשלת אחדות. מהמפלגה נמסר כי "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן לא יתקיים מפגש כזה. בנסיבות אלה, אין מקום לקיים גם מפגש בין שני ראשי המפלגות". הליכוד בתגובה אמרו כי הם "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות".

בליכוד תקפו את ההחלטה ובפרט את חבר הכנסת יאיר לפיד ואמרו כי "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".

עוד נמסר מכחול לבן כי "לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת השבוע התקיימה פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. בתום הפגישה שערכה כשעתיים כחול לבן תקפה את הליכוד ומסרה כי "בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל". במקביל בליכוד הבהירו שלא ימסרו היום את המנדט לנשיא: "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא".

כאמור, בכחול לבן האשימו את הליכוד ואמרו כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'". מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".