גנץ בעקבות תחקיר "המקור": "תפקיד העיתונאים לבקר אותנו"

שר הביטחון התייחס למתקפות על רביב דרוקר מצד מפלגת הליכוד, בעקבות חשיפת ההקלטות העומדות במרכז תיק 4000. שר התקשורת הנדל: "מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון"

זמן צפייה: 04:46

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (חמישי) למתקפה מצד מפלגת הליכוד על עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בעקבות פרסום תחקיר "המקור" אמש, שחשף את ההקלטות העומדות במרכז תיק 4000. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך".

גם שר התקשורת יועז הנדל התייחס וכתב בטוויטר: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".

"תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח", הוסיף שר החוץ גבי אשכנזי. "האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

מפלגת הליכוד תקפה בחריפות את חדשות 13 ואת דרוקר בפרט לאחר שידור התחקיר, וטענה בין היתר כי יש לכלוא אותו.

כזכור, בתחקיר פורסמו לראשונה ההקלטות שסיבכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק השוחד, פרשת "בזק-וואלה". בהקלטות נשמעים שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ורעייתו איריס, בשיחות עם מנכ"ל וואלה אילן ישועה על הטיית סיקור באתר החדשות לטובת ראש הממשלה ורעייתו, כשבמקביל הם מדברים בקולם על פעולות שעושה ראש הממשלה לטובת בזק. ההקלטות המלאות ישודרו מחר בתוכנית "המקור".

באחת השיחות נשמע אלוביץ' אומר לישועה: "תשמע מה שההוא (נתניהו) עושה, אתה יודע, אני בחיים לא הייתי מאמין שהוא יכול לעשות דברים כאלה. הוא הולך נגד כולם". בשיחה נוספת הוא אומר "ובכל דבר קטן אתה יודע, מקטן ועד גדול, אני מרגיש חייב כל הזמן". בתגובה ישועה אומר: "כן, בשביל זה הלכתי לעבודה היום".

ב-2015 נראה שהשיטה ממש עובדת, ישועה הולך לעבודה, כדבריו, כדי להטות את וואלה לצד של נתניהו. נתניהו כבר חתם לאלוביץ' על אישור למכור את מניותיו ב"יס" במיליארד שקלים.

וכך נשמע אלוביץ' אומר בשיחה נוספת: "ואני לא מספק כלום, לדעתי אנחנו לא מספקים כלום. אז סיפקנו, בבחירות. היום לא מספקים כלום". בתגובה ישועה אומר: "בסוף אנחנו גוף ידידותי. תראה, אני מסתכל באתר, אני מחפש את שרה פשוט".