בשל מחלוקת על מינוי קבע לשר משפטים: לא תיערך מחר ישיבת ממשלה

לאחר שהיועמ"ש קרא לנתניהו וגנץ למנות שרים קבועים, בכחול לבן טוענים שבליכוד סירבו לקדם את הנושא. לכן, ביטלו את הישיבה על תוספת תקציב למערכת הבריאות. הליכוד: "שערורייה שלא תאומן"

זמן צפייה: 00:46

בשל מחלוקות על מינוי קבע לשר המשפטים, בוטלה ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתקיים מחר (שני). בכחול לבן טוענים כי בליכוד סירבו לאשר את מינוי הקבע, ולכן ביטלו את הישיבה על תוספת תקציב בסך של שבעה מיליארד שקלים למערכת הבריאות. "זו פגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה", נכתב בהודעת כחול לבן.

בליכוד השיבו: "שערורייה שלא תאומן - בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות. גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכול".

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי מסר לחדשות 13 כי "לא כל דבר זה פוליטיקה - הממשלה הייתה אמורה לדון בתקציב השוטף של מערכת הבריאות והתקשרות עם חברות החיסונים. ככל שנדחה את ההחלטות, נידחק אחורה בתור הרכש של החיסונים. אנחנו שומעים כי באירופה יש חשש להידוק הייצוא על חיסונים, ואנחנו עלולים לאבד את החלון הזדמנויות. יש מירוץ מטורף".

בסוף השבוע פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים בני גנץ, והורה להם לפעול למינויי שרים קבועים - בייחוד במשרד המשפטים, זאת לקראת פקיעת תוקף מינוי ממלאי המקום, בין היתר גם של גנץ עצמו כשר המשפטים - כבר השבוע.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן יגרום לפגיעה קשה בעבודה המשרד ובתפקוד הממשלה - על כל הכרוך בכך", התריע מנדלבליט. "מצב שבו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים, וללא שר משפטים מכהן, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".

מיד לאחר פנייתו של מנדלבליט, הוציא גנץ הודעה שבה סיפר כי פנה ללשכת ראש הממשלה ודרש להעלות את מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה המתוכננת להתקיים ביום שני, כשבאותו הזמן סדר יומה טרם נקבע. "לאי מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר", אמר גנץ. "אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל".