גנץ קורא לחיבורים נגד נתניהו: "מוכן להקריב הרבה כדי שילך"

יו"ר כחול לבן הודה ששגה כשנכנס לקואליציה וקרא לראשי המפלגות מגוש המרכז-שמאל לרוץ יחד כדי למנוע איבוד קולות. "טעיתי, ביבי רימה אותי ואתכם - נתאחד בלי משקעי עבר ובלי אגו"

זמן צפייה: 04:13

ראש הממשלה החליפי בני גנץ קרא הערב (שני) לראשי המפלגות במרכז-שמאל להתאחד, ולרוץ יחד כדי למנוע ליצור גוש חוסם לראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ הודהבפעם הראשונה כי שגה כשנכנס לממשלה תחת נתניהו, ואמר: "לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי - טעיתי. ביבי רימה אותי ואתכם. תאחד בלי משקעי עבר ובלי אגו. אני מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך".

"בזמן שאלפי עסקים קרסו, ומאות אלפי אזרחי ישראל נשארו ללא פרנסה. ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במילויונים", תקף גנץ. "בזמן שהסבתות והסבים נשארו לחגוג לבד את ליל הסדר, ביבי המשיך להתנהג כאילו החוקים של כולנו אינם חלים עליו. בזמן שמגפה קטלנית משתוללת בחוץ, ביבי ממשיך לפלג, לסכסך ולפרק אותנו מבפנים רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו - רק כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סמוטריץ' על בנט: נלך איש איש לדרכו; ימינה: בחר לפצל את הימין

נתוני האוצר: גירעון חסר תקדים של 160 מיליארד שקלים ב-2020

סקר הלמ"ס: 46% מהעובדים בחל"ת לא ישובו לעבודה גם אחרי הסגר

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

גנץ המשיך ותקף את נתניהו: "יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל. נוודא שהוא הולך לבית המשפט. אסור לנו לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות. יש סכנה גדולה שההזדמנות תחלוף אם נישאר מפוזרים בכל כך הרבה סיעות".

מכחול לבן נמסר לאחר הנאום כי גנץ מנסה לתאם פגישות כבר מחר עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, עפר שלח וירון זליכה - כדי לדון עמם בחיבורים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מהליכוד נמסר בתגובה לנאום: "בזמן שהפוליטיקאים עסוקים בפוליטיקה, ראש הממשלה נתניהו מביא מיליונים חיסונים לכל אזרחי ישראל - בלי יוצא מן הכלל - ומנהיג את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולחזור לחיים".

יש עתיד הגיבה לקריאה של גנץ ומסרה כי "נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בתגובה לדבריו של יו"ר כחול לבן: "גנץ כבר הייתה לנו הזדמנות להחליף את ביבי אבל בחרת להיות ראש ממשלה רזרבי. הדבר היחידי שאתה יכול לעשות עכשיו למען המדינה זה להודיע שאתה לא מתמודד בכנסת הבאה".