כחול לבן: בג"ץ יכריח את נתניהו להצביע על פרקליט מדינה חדש

במפלגתו של גנץ מעריכים כי רה"מ יהיה חייב להצביע על מינוי הבכיר, שתבחר ועדת האיתור סמוך למועד העברת התקציב. אם בליכוד ינסו לסכל את המינוי, שר המשפטים צפוי למנות פרקליט מדינה בפועל

זמן צפייה: 00:52

על רקע הודעתו של שר הביטחון בני גנץ כי בכוותו לקדם את הליך מינוי של פרקליט מדינה חדש, בכחול לבן מעריכים כי בג"ץ יכריח את ראש הממשלה בנימין נתניהו להצביע על פרקליט מדינה, שתבחר ועדת סמוך למועד שבו תקציב המדינה צפוי לעבור - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. עם זאת, אם בליכוד ינסו לסכל את המינוי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ימנה פרקליט מדינה בפועל.

בתוך כך, אם יוצגו נתונים שמראים ירידה בהיקף התפשטות הקורונה, שרי כחול לבן מתכוונים לדרוש הקלות בהגבלות בישיבת קבינט הקורונה שתיערך ביום שני. מנגד, ראש הממשלה מעוניין לדרוש הידוק של הסגר, החל מצמצום מרחב התנועה שעומד כיום על קילומטר אחד, דרך השבתת ענפים שפעילותם כיום מותרת ועד להמשך ההדממה של מערכת החינוך אחרי החג. במערכת הבריאות נוטים לתמוך בעמדתו של נתניהו, כדי לצמצם את נתוני התחלואה למרות המחיר הכלכלי הכבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נקדם מינוי פרקליט מדינה ומפכ"ל – אי אפשר להמשיך בכאוס"

השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי הרב קנייבסקי – נדבק בקורונה

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע גנץ בהודעה חריפה שפרסם ברשתות החברתיות כי הורה לניסנקורן לקדם את הליך מינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל משטרה קבוע. לדבריו, קידום ההליך נועד "כדי להשיב השליטה וסדרו השלטון - אי אפשר להמשיך בכאוס". גורמים בליכוד מסרו בתגובה להודעת גנץ כי "לא נאשר מועמד לא מוסכם". בראש ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה יעמוד מ"מ מקום פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת גנץ: "בשיאו של משבר הקורונה כשאזרחי ישראל יושבים בסגר בבית ומייחלים לאחדות ערב סוכות, כחול לבן משחקים משחק פוליטי על גבם של אזרחי ישראל בניסיון נואש לקושש קולות משמאל ולמנוע את קריסתם בסקרים. שר התיירות מתפטר, יושבת ראש ועדה בכנסת מפגינה נגד הממשלה וכחול לבן מפרים את ההסכם הקואליציוני שקובע שיש להקים ועדת מינויים בהסכמה, דבר שהליכוד דורש לעשותו מיום הקמת הממשלה. כחול לבן יושבים בממשלה ופועלים נגדה. הגיע הזמן שהם יחליטו אם הם נלחמים במחלה או נלחמים בממשלה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לדברי יו"ר כחול לבן, "רצינו אחדות אך זו לא הממשלה לה ייחלנו. מדינת ישראל מתמודדת עם משבר עמוק וקשה, משבר בריאותי אך לצידו ובעוצמתו משבר אמון בין ההנהגה לאזרחי המדינה. משבר אמון הנובע בראש ובראשונה מהיעדר דוגמא אישית, ומחשש אמיתי הנובע מכך שעיסוק באינטרסים פוליטיים גובר על הדאגה לבריאות הציבור ולפרנסתם של מיליונים".

"גם משטרת ישראל זקוקה בייחוד ברגעים אלו ליציבות ארגונית החיונית לתפקודה. שום שיקול אחר אינו יכול לבוא עוד במקום טובת המדינה, ושמירת ביטחונם ובריאותם של אזרחיה", המשיך גנץ. "ניסיון הפגיעה בחייהם של מפגינים לצד הפרעות סדר כנגד פקחים ושוטרים מחייבים אותנו כממשלה להשיב את תחושת התפקוד והשליטה".