המנדט של גנץ הוארך ביומיים - ייפגש עם נתניהו הבוקר פעם נוספת

לאחר שיו"ר כחול לבן קיבל מהנשיא, לבקשת שתי המפלגות, ארכה של המנדט עד יום רביעי בחצות, ובתום פגישה לילית - רה"מ וגנץ ימשיכו במגעים להקמת ממשלת חירום בצל מגפת הקורונה. "קרובים להסכם"

זמן צפייה: 04:54

אחדות בצל הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ קבעו להיפגש הבוקר (שלישי) על מנת להמשיך לדון במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות.

במהלך הפגישה שהתקיימה אמש במעון רה"מ, ביקשו הצדדים מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך את המנדט שניתן לגנץ להקמת ממשלה עד ליום רביעי בחצות - ריבלין אישר. "הבקשה נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם", נמסר מטעם הנשיא. "על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי בחצות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סוף עידן הלואו קוסט? כך תשפיע הקורונה על הטיסות המוזלות

מספר המתים מקורונה עלה ל-115; 11,586 חולים – בהם 132 מונשמים

לקראת ממשלת אחדות? נתניהו וגנץ נפגשים במעון רה"מ

בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי
בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי | צילום: רויטרס

בתום הפגישה יצאה הודעה משותפת מטעם הצדדים, ובה נאמר כי "בפגישה בין נתניהו וגנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

זמן קצר לפני כן, בכירים במפלגת ימינה תקפו את רה"מ, ואמרו: "לצערנו, מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין". לדבריהם, "זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מנגד, בליכוד תקפו בחזרה: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס