גנץ יישא הצהרה בנושא המגעים לאחדות; המו"מ בין המפלגות נמשך

בכחול לבן הציבו אולטמטום לליכוד, לפיו עליהם לחתום על ההסכם כפי שהוא, או שתימסר ההצהרה. מקורב לגנץ אמר לחדשות 13: נתניהו לא מסוגל לחתום, הוא מבין שאם היה חותם - היה יוצא מבלפור

זמן צפייה: 01:51

אחדות בצל קורונה: כחול לבן והליכוד מסרו הערב (שני) בהודעה משותפת כי צוותי המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית דנים ברגעים אלו. זאת, זמן קצר לאחר שמטעמו של בני גנץ נמסר כי הוא ימסור הצהרה בנושא המגעים ב-20:30. כחול לבן הציבו אולטימטום לליכוד: חתמו על ההסכם כמו שהוא כעת או שנמסור את ההצהרה. בליכוד השיבו בשלילה, וכעת נשקלים המשך הצעדים.

מקורב לגנץ התייחס למגעים ואמר כי "רה"מ נתניהו לא מסוגל לחתום על אחדות, כי הוא מבין שאם היה חותם הוא היה יוצא מבלפור". כמו כן הוא אמר כי גנץ ישא הערב הצהרה שתהיה "מאוד חדה ותקרע את החבל". עוד ציין הגורם כי ההבנה של נתניהו שאם יחתום הוא באמת יאלץ להפסיק לכהן עוד שנה וחצי היא שמונעת ממנו לעשות זאת - ולא מחלוקת סביב הוועדה לבחירת שופטים או כל סוגייה אחרת.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, ח"כ יועז הנדל כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נתנגד לכל פגיעה בשלטון החוק והדמוקרטיה. תומכים בעמדת כחול לבן בדרך לממשלת אחדות. ובעד כל פשרה שתמצא לאחדות".

מוקדם יותר הבוקר מפלגת ימינה טענה כי נתניהו שוחח עם אנשי המפלגה הלילה והתחייב בפניהם שלא יתפשר במשא ומתן מול יו"ר כחול לבן בני גנץ בנושאי הוועדה למינוי שופטים וקידום החלת ריבונות. כזכור, בחצות יפוג המנדט של גנץ, ואתמול הודיע ריבלין כי אם לא תחול התקדמות במשא ומתן מול נתניהו - יחזיר אותו לכנסת.