גנץ נפגש עם עבאס: "ביקש שיתמוך במועמד שיציב גוש השינוי"

יו"ר כחול לבן נועד עם יו"ר רע"ם כדי לשכנעו להצטרף לגוש להחלפת רה"מ • סמוטריץ' הודיע שימליץ על נתניהו: "קורא לכל מפלגות המחנה הלאומי לשים בצד את כל משקעי העבר ולפתוח דף חדש"

זמן צפייה: 06:22

המאמצים להשגת 61 ממליצים: יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. גנץ ביקש מעבאס לתמוך במועמד שיציב גוש השינוי להרכבת ממשלה. לאחר הפגישה הודיעו השניים כי השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

כשעה קלה לפני הפגישה פנה גנץ לעבאס וליו"ר ימינה נפתלי בנט בחשבון הפייסבוק שלו והזהיר אותם: "נתניהו משתמש בכם". גנץ כתב: "אני קורא מכאן לבנט ועבאס – אל תתנו יד לממשלה בראשות נתניהו, אל תאמינו לו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד – הימלטות ממשפטו. לכן פגע קשות בכלכלה ולא קידם תקציב מדינה, לכן הוא לא ממנה שר משפטים קבוע ופרקליט מדינה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המרוץ להרכבת ממשלה: כל האפשרויות שעומדות בפני לפיד, בנט וסער

ריבלין שוקל: להעביר את המנדט לכנסת מיד כשהמועמד הראשון ייכשל

סביבת בנט: אם הוא לא יהיה ר"מ ראשון – הוא יישאר עם נתניהו

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הודיע הבוקר, כצפוי, כי הוא ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, והוסיף: "אנחנו קוראים לכל מפלגות המחנה הלאומי לשים בצד את כל משקעי העבר ולפתוח דף חדש של שיתוף פעולה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".

לדבריו, "אחרי שנתיים קשות מדינת ישראל זקוקה לממשלת ימין הומוגנית ויציבה. בואו נשב סביב שולחן אחד ונדון בקווי היסוד ובתנאים המהותיים של ממשלת הימין, ללא חרמות וכעסים. ‏כל ברירה אחרת תביא לתוצאה רעה ומסוכנת למדינת ישראל". סמוטריץ' הוסיף: "אהפוך בעזרת השם כל אבן כדי לגרום לממשלת הימין הזו לקום".

יו''ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'
יו''ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

ביום שני יגיעו נציגי 13 המפלגות שעברו את אחוז החסימה לבית הנשיא ויודיעו לנשיא המדינה ראובן ריבלין על מי הם ממליצים. אתמול פורסם בחדשות 13, כי בניגוד לרוב הפעמים הקודמות - ייתכן מאוד שהפעם, אם המועמד הראשון שיתבקש להרכיב את הממשלה לא יצליח לעשות כן - הנשיא לא יעביר את המנדט למועמד השני אלא יעביר אותו לכנסת, בדומה למה שעשה בסבב השלישי בבחירות 2020.

בנוסף לכך, אחרי שנציגי המפלגות ימליצו על אחד המועמדים, ריבלין ישאל אותם מהי העדיפות השנייה שלהם, והאם יהיו מוכנים לנהל משא ומתן גם עם מועמד אחר. באופן הזה תהיה לנשיא יכולת לאמוד למי יש סיכויים טובים יותר - מבלי שיהיו לו בהכרח יותר ממליצים מהמועמד השני. רק בתום סבב ההתייעצויות והשאלות, ועד יום רביעי הבא, יודיע הנשיא על מי החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

הנשיא ריבלין מצביע בבחירות לכנסת ה-24
הנשיא ריבלין מצביע בבחירות לכנסת ה-24